سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مخالف اجرای پزشک خانواده نیست، گفت: اجرای موفق برنامه بدون تحقق زیرساخت های آن در 10 سال آینده امکان پذیر نیست.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، با اشاره به اجرای نیمه کامل طرح پزشک خانواده اظهار داشت: نگاهی که مسئولان وزارت بهداشت به اجرای این برنامه در آینده دارند باید منطقی و کارشناسی شده باش چرا که این برنامه اجرایی نمی شود مگر آنکه به درستی برای آن برنامه ریزی کرده باشیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برنامه پزشک خانواده به 10 سال زمان نیاز دارد، افزود: اجرای موفق برنامه بدون تحقق زیرساخت های آن در 10 سال آینده امکان پذیر نیست. لذا نباید با حرکت شتاب زده مسئولان برنامه پزشک خانواده بدون بحث و تحلیل و کار کارشناسی اجرا شود.
 
وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده می بایست در استان هایی که به صورت آزمایشی اجرایی شد، مورد اصلاح قرار گیرد، تصریح کرد: مشکلاتی که در اجرای کوتاه مدت این طرح در برخی استان ها وجود دارد باید شناسایی و آسیب شناسی شود و پس از آن مشکلات موجود برطرف شود.
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت آسیب شناسی طرح پزشک خانواده گفت: مهم ترین اولویتی که هم اکنون باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد، آسیب شناسی طرح پزشک خانواده است که پس از آن بتوان این طرح را با موفقیت اجرا کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha