سلامت نیوز : معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گفت: با توجه به وضعیت پاندمی تب دانگ در جهان، این بیماری ۲ تا ۵ سال دیگر به ایران می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمود نبوی در مراسم هفته پدافند غیرعامل با اشاره به ایجاد آمادگی در بین حشره‌شناسان و پزشکان برای مقابله با تب دنگ از هم اکنون در کشور، گفت: پاندمی این تب از سه دهه قبل از برزیل و هند شروع شد و به جنوب غرب آسیا و آفریقا رسید و پیش بینی می‌شود ۲ تا ۵ سال دیگر وارد کشورمان شود.

وی با تأکید بر اینکه گزارشی از وجود پشۀ ناقل این بیماری در کشور مخابره نشده است، افزود: آنچه واضح است این است که جلوی تکثیر حشرات در طبیعت را نمی‌توان گرفت ولی باید پزشکان و حشره‌شناسان را از این بیماری و چگونگی درمان آن آگاه کنیم که این کار نیز در کشور شروع شده است.

وی از موارد اندک وجود این بیماری در توریست‌هایی که پس از سفر به مناطقی که این بیماری وجود دارد وارد کشورمان شده‌اند خبر داد و گفت: ۱۱ مرکز ویروس‌شناسی در دانشگاه‌های قطب علمی علوم پزشکی کشور وجود دارند که شناسایی ویروس‌های جدید در کشور را انجام می‌دهند.

نبوی شبکه مراقبت‌های اولیه را نقطه قوت ایران برای مقابله با این ویروس‌ها دانست و بیان داشت: علاوه بر این مراکز ۱۰۰ پایگاه بهداشتی مراقبت مرزی در اقصی نقاط مرزی کشور وجود دارند که ۲۰ پایگاه آن درجه یک و عمده هستند و پیشرفته‌ترین پایگاه نیز در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha