سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در هیچ زمانی، نیازی نمی بینم خون به کشور وارد کنیم زیرا نسبت به سلامت خون‌های واراداتی مشکوک هستم.

"عابد فتاحی" در گفتگو با ایلنا در واکنش به هشدار مدیرکل انتقال خون استان تهران مبنی بر کاهش میزان ذخایر خونی به حدود سه روز گفت: باید فرهنگ خون‌دهی را در مردم زیاد کنیم و مطبوعات و صدا و سیما باید بیشتر در این زمینه کار کنند زیرا در این زمینه کم‌کاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی باز نیاز نمی بینم که خون از کشورهای دیگر وارد کنیم و کافی است این پیام به مردم داده شود که با کاهش ذخایر خون مواجهیم تا با مراجعه آن‌ها به اندازه چندین ماه خون ذخیره کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به افرادی که به صورت مرتب خون می‌دهند، افزود: باید با افرادی که در مراکز انتقال خون پرونده دارند و مرتب خون می‌دهند در ارتباط باشیم.

فتاحی تصریح کرد: بسیار خوش بین هستم که با اطلاع رسانی صدا و سیما به مردم می‌توانیم مشکل کاهش ذخایرخون را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان با واردات خون در هیچ زمانی به کشور موافق نیستم، افزود: مخالفتم از آن رو است که نسبت به سلامت خون‌های واراداتی مشکوک هستم.

فتاحی خاطر نشان کرد: اگرچه خون‌هایی که به کشور وارد می‌شوند در بهترین آزمایشگاه‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند اما با این وجود نسبت به آن‌ها خوش‌بین نیستم از همین رو باید مشکل کاهش ذخایرخون را در داخل کشور رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند خون دادن یکی از راه‌های سلامت است، افزود: مردم از ریختن چندقطره خون از بینی‌شان وحشت دارند و همین ترس باعث شده است که خون ندهند اما این آمادگی را باید در آنها افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha