سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشکده دندانپزشکی در حال حاضر از نظر رتبه وضع خوبی ندارد و باید بازبینی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ جعفریان در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مشکلات زیاد دانشکده دندانپزشکی گفت: در حال حاضر در وضعیتی هستیم که از نظر بودجه با مشکل مواجه‌ایم و احتمال دارد حدود 30 درصد از بودجه دانشگاه محقق نشود.

جعفریان ادامه داد: رئیس دانشکده دندانپزشکی ضمن توجه به برنامه چهار ساله خود باید در ارتباط با ارتقای جایگاه این دانشکده نیز برنامه ریزی کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طرح کارشناسی سرانه بودجه برای هر دانشجو طرح مناسبی است، افزود: من نیز با کارشناسی سرانه موافقم، اما اگر این کارشناسی درست صورت گیرد احتمالا بودجه‌ای نزدیک به سه برابر بودجه کل دانشگاه برای دانشکده دندانپزشکی مورد نیاز است.

وی ادامه داد:‌ اما در هر صورت این کارشناسی باید انجام و به طور رسمی اعلام شود که برای آموزش هر دانشجو با کیفیت مناسب چه میزان بودجه نیاز است و هرچقدر از این بودجه کاسته شود، از کیفیت نیز کاسته خواهد شد.

جعفریان در ادامه با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی حدود 8 درصد هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و 6 درصد دانشجوی این دانشگاه را در خود جای داده است، افزود: این امر نه نشاندهنده اهمیت کم و نه زیاد این دانشکده است. دانشکده دندانپزشکی در حال حاضر از نظر رتبه وضع خوبی ندارد و باید بازبینی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این دانشکده در برخی از گروه‌ها توانسته رتبه خوبی کسب کند، اما در برخی گروه‌ها رتبه علمی کسب نکرده است، همچنین این موضوع در سال‌های گذشته در دانشکده پزشکی مطرح بود که اصلاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha