سلامت نیوز : یک متخصص بیوتکنولوژی گفت: دارویی هرسپتین در ایران تولید شده است و در حال کارآزمویی دارو هستیم و ممکن است تا یک سال دیگر این دارو وارد بازار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ کیوان مجید‌زاده در نشست خبری ششمین کنگره سرطان سینه جهاد دانشگاهی که در پژوهشکده سرطان سینه برگزار شد اظهار داشت: امروز در دنیا جدیدترین تحقیقات در رابطه ارتقای روش‌های پیشگیری و درما ن با استفاده از روش‌های مولکولی و سلولی است و در این زمینه کارهای محققین رو به گسترش است.

به گفته وی در  مورد پیشگیری از سرطان جنبه‌های مختلف آن را باید در نظر بگیریم. امروز در روش‌های پیشگیری از سرطان‌های ارثی بیشتر مدنظر است و کلینیکی در رابطه با سرطان‌های ارثی راه اندازی شده است و در حوزه تشخیص به دنبال آن هستیم که سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهیم.

متخصص بیوتکنولوژی افزود: امروز از روش‌های بیوتکنولوژی در پیشگیری از سرطان به کار برده می‌شود که برای بیماران می‌تواند مناسب باشد از ارائه درمان‌های نابجا به بیماران باید پرهیز داشته باشیم.

مجید‌زاده اضافه کرد:برخی از داروها بار مالی زیادی را به جامعه ، مردم و دولت وارد میکنند و نباید سودمندی پزشکی را با مسائل دیگر درگیر کنیم. چرا که ممکن است یک دارو برای درمان بیماری گران باشد که نمی‌تواند سودمند بودن این دارو را برای بیمار از بین ببرد. کار پزشکان درمان بیماری است.

وی با بیان اینکه داروهای هرسپتین زمانی که وارد بازار می‌شوند بسیاری از کمپانی‌ها را پولدار می‌کند افزود: ما از سودمندی مالی برخی از داروها غافل نیستیم ولی چون اثر درمانی دارد نباید فقط به سودمند بودن سودمندی مالی آن توجه داشت. ما باید این داروها را در کشور تولید کنیم تا سودمندی مالی آن به کشور خودمان برگردد.

مجید‌زاده عنوان کرد: دارویی هرسپتین در ایران تولید شده است و در حال کار آزمویی دارو هستیم و ممکن است تا یک سال دیگر این دارو وارد بازار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha