سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 85598
سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مادران می توانند سه عدد عناب، دو عدد سنجد، چهار عدد بادام، پنج عدد مویز و دو عدد انجیر خشک به عنوان میان وعده به فرزندانشان بدهند چرا که این موادغذایی سرشار از موادمغذی است.

الهام اختری دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: نخودچی و کشمش یکی از بهترین تنقلات برای کودکان است که علاوه بر تأمین کالری مورد نیاز بدن ، بخشی از مواد معدنی را نیز تأمین می‏ کند.

به گفته وی تنها موردی که باید در مورد مصرف نخودچی و کشمش مدنظر داشته باشیم این است که مقدار مصرف آن متعادل باشد تا از چاق شدن کودکان پیشگیری شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: نان و پنیر ماده غذایی مناسب برای ساعات تفریح دانش آموزان است و لقمه‏‌های حاوی نان و پنیر اگر در کیف بماند فاسد نمی‌شود و زمینه را برای بیماری دانش آموزان ایجاد نمی کند.

اختری افزود: مادران توجه داشته باشند که لقمه‏ های حاوی گوشت و سس در معرض هوای معمولی به تدیرج شروع به فاسد شدن می‏ کنند. بنابراین اگر دانش آموزان دسترسی به یخچال ندارد، نان و پنیر بهترین و سالم‏ترین میان وعده  محسوب می‏ شود.

وی ادامه داد: انتخاب دیگر به عنوان میان وعده یک عددسیب رسیده و شیرین است؛ همچنین  مادران می توانند سه عدد عناب، دو عدد سنجد، چهار عدد بادام، پنج عدد مویز و دو عدد انجیر خشک به عنوان میان وعده به فرزندانشان بدهند چرا که این موادغذایی سرشار از موادمغذی بوده و میتوان جایگزین تنقلات بی ارزش شود البته مادران توجه داشته باشند که در صورت یبوست فرزندشان از دادن سنجد پرهیز کنند.

مویز هضم کننده غذا، تقویت کننده معده و کبد و کلیه و مثانه، تولید کننده خون صالح، است همچنین انجیر بسیار کثیر الغذا بوده تقویت کننده مغز و کبد بوده و چاق کننده است.

بادام غذاییت زیادی دارد و برای حافظه بسیار مناسب است همچنین بادام مغز را تقویت کرده و چاق کننده بدن بوده و بهترین آن بادام درشت و چرب است. باید توجه داشت که مغزهای گیاهی تمام املاح موردنیاز بدن انسان را تامین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha