سلامت نیوز : گاهی کارهای عجیب و غریب پزشکان سوژه‌هایی می‌شوند که از موضوعات کلان بهداشتی و درمانی جذاب‌تر هستند. کارهایی مثل معاینه دو زبانه، کشیدن اشتباهی دندان یا جراحی ۲.۵ میلیون تومانی ناخن پا.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کارهایی خارق‌العاده و عجیب و غریب برخی پزشکان در جامعه ما به دلیل اینکه به گفته پزشکانش تعرفه درمان واقعی نیست و خرج از دخل‌شان فراتر می‌رود،گاهی جامه موجه به تن می‌کند.

حاشیه‌های پزشکی هم با ظاهری جذاب اما پررنگ تر از هر متن دیگری هر روز در اطراف ما رخ می‌دهند.این اتفاقات البته از سوی پزشکانی بروز می‌کند که تعدادشان زیاد نیست اما به دلیل سر و کار داشتن آنها با مقوله سلامت، اهمیتی دوچندان می‌یابند.

چوب شکستن

یکی از این اتفاقات،صرفه‌جویی پزشک عمومی است که مطبش در شهرک ولیعصر منطقه 18 تهران است.این پزشک برای اینکه هزینه‌های مطبش را کم کند چوب معاینه را به چند قسمت تقسیم می کند.این پزشک که به دلیل تجربه و سن بالا مراجعان بسیاری دارد برای کودکان چوب معاینه دهان را به چهار قسمت و برای بزرگسالان به دو قسمت تقسیم می‌کند.

به گفته بیماری که دختربچه 3 ساله‌اش را به مطب این پزشک برده بود،زمانی که دکتر چوب معاینه دهان را چهار تکه می‌کند به دلیل قسمتهای بریده شده در چوب به هنگام معاینه، کودک به شدت احساس خفگی کرده و به سرفه می‌افتد.

معاینه دو زبانه

اتفاق جالب دیگر اینکه، بیماری غیرایرانی که به زبان فارسی آشنا نبود به مطب یک متخصص غدد در حوالی بلوار کشاورز تهران مراجعه می‌کند. منشی این پزشک اعلام می‌کند که به دلیل اینکه پزشک یک بار به زبان خارجی و یک بار هم به زبان فارسی معاینه می‌کند و شرح بیماری را می‌دهد در واقع دوبار معاینه کرده و حق ویزیت نیز باید 2بار پرداخت شود.

جراحی زیبایی در مطب

در اتفاق دیگری در منطقه 7تهران،پزشک عمومی که در شرح فعالیتش انجام معاینه و جراحی های زیبایی ممنوع است،به راحتی اقدام به برداشتن خال‌های صورت می‌کند.وی بدون انجام آزمایشهای لازم،با ابزار ساده و در مطب،این کار را انجام می‌دهد.

ناخن 2.5 میلیون تومانی

گرفتن دستمزدهای بالا و خارج از عرف هم که دیگر داستانی تکراری شده، یک مورد آن در مطب متخصص و جراح پوست و زیبایی در خیابان مطهری رخ داد.این پزشک برای کشیدن یک ناخن انگشت پا،مبلغ 2.5 میلیون تومان دستمزد دریافت کرد.

حاشیه پزشکی دیگری در مطب یک فوق تخصص دندانپزشک در حوالی منطقه سیدخندان رخ داد.،زمانی که بیمار به دلیل دردی که در دندان عقلش احساس می‌کرد به آنجا مراجعه می‌کند.

دیدی کاری نداشت

این پزشک در پاسخ به سوال بیمار که اگر نمی تواند دندان عقل فک پایینش را جراحی کند به جای دیگری برود،در اقدامی عجیب،دندان عقل سالم فک بالا را می‌کشد و می‌گوید دیدی کاری نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha