سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن تالاسمی خراسان رضوی ماندن و ترخیص نشدن داروها در گمرکات را یکی از علل کمبود دارو برای بیماران تالاسمی عنوان کرد.

علی قاسمی امروز در گفت‏‌وگو با فارس با اشاره به اینکه یک بیمار تالاسمی یا باید از قرص استفاده کند یا اینکه آمپول تزریق کند، اظهار کرد: بیماران تالاسمی با کمبود شدید دارو مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه قرص مورد نیاز این بیماران در دسترس نیست، افزود: با این حال وضعیت دسترسی این بیماران به آمپول مورد نیاز بهتر از قرص‌هایشان است.

قاسمی با تاکید بر اینکه هنوز بسیاری از داروها در گمرک مانده و ترخیص نشده است، ادامه داد: از چند نوع داروی مورد نیاز این بیماران یک نوع در دسترس بیماران است اما نوع دیگر در دسترس نیست و این مسئله که قرص و آمپول مصرفی این بیماران به وفور یافت نمی‌‏شود برای این بیماران ایجاد مشکل کرده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به کمبود داروهای این بیماران خاص، هر بیمار فقط می‏‌تواند 50 درصد از نیاز خود را  تامین کند؛ این در حالی است که داروهای ایرانی به صورت رایگان در اختیار بیماران تالاسمی قرار می‏‌گیرد.

وی تصریح کرد: در رابطه با قرص‌های نوع خارجی نیز بیمار باید هزینه زیادی را پرداخت کند و تامین دارو برای این دسته از بیماران خاص مشکل اصلی است.

قاسمی درباره تامین خون برای بیماران تالاسمی که نزدیک به 600 نفر در سطح استان خراسان رضوی هستند، خاطرنشان کرد: مشکل تامین خون در سه ماه گذشته برای این بیماران وجود نداشته است.

وی با اشاره به مشکل اشتغال بیماران تالاسمی گفت: به دلیل ناآگاهی جامعه در خصوص این بیماری اغلب این افراد با مشکل اشتغال نیز مواجه هستند که امیدواریم با اتخاذ تمهیداتی از سوی دولت و مسئولان این معضل نیز برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha