سلامت نیوز : مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود جدی و فعال وزارت بهداشت برای ریشه یابی و برخورد پایه ای با پدیده دریافت غیرمتعارف (زیرمیزی) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ «سیدسجاد رضوی» افزود: حوزه های فعال در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ادارات نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با شناسائی موارد دریافت غیرمتعارف توسط پزشکان و یا اعلام شکایات مردمی در این خصوص به صورت قاطعانه با این پدیده برخورد منطبق با قوانین می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با این برنامه ها و فعالیت های در دست اقدام و همکاری تمام مراجع موثر در حذف علل این معضل، پدیده زیرمیزی کاهش و در نهایت از جامعه پزشکی حذف شود.

** تشکیل کمیته گردشگری سلامت در وزارت بهداشت

رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث گردشگری سلامت، گفت: آئین نامه مراکز درمانی مجاز برای فعالیت در زمینه گردشگری سلامت تدوین و به تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی افزود: ابلاغ این آیین نامه در راستای ورود فعال و پویای کشور به عرصه گردشگری سلامت و بهره مندی نظام سلامت از افزایش درآمد حاصل از رونق ورود گردشگران سلامتی و مطابق با سند چشم انداز 20 ساله و قانون برنامه پنجم توسعه انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد همدلی و هماهنگی سازمان های درگیر در بحث گردشگری سلامت و ساماندهی وضعیت گردشگری سلامت در کشور و ارتقا سطح جمهوری اسلامی ایران در صنعت گردشگری سلامت برای رقابت با کشورهای پیرامون ˈکمیته گردشگری سلامتˈ در معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان، گفت: این کمیته با نظارت دقیق بر فرآیند گردشگری سلامت سعی در ساماندهی شرکت ها و دفاتر خدمات گردشگری سلامت با تمرکز در سیاست گذاری ها و پرهیز از موازی کاری ها در صنعت گردشگری سلامت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha