سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هزینه‌های دندانپزشکی در کشور بسیار بالا است، گفت: تنها هزینه‌های خدمات اورژانس و کشیدن دندان در کشور تحت پوشش مراکز بیمه هستند و متاسفانه عمده خدمات پیشرفته دندانپزشکی تحت پوشش بیمه نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکترعلی جعفریان، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دانشکده دندان پزشکی در جمع خبرنگاران افزود: امیدوارم با مدیریت جدید تحولاتی را در سطح دانشکده دندانپزشکی به وجود بیاورد که موجب شود این دانشکده در سطح منطقه و بین المللی جایگاه مناسبی را کسب کند.

وی بیان کرد: یکی از نقاط قوت این دانشکده این است که خدمات دندانپزشکی را زیر نظر اساتید ارائه می کند، خدماتی که با پایین‌ترین هزینه برای بیماران صورت می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه هزینه های دندانپزشکی بسیار بالاست، اظهار داشت: خدمات درمانی در این دانشکده تحت پوشش بیمه قرار ندارد ولی آن چیزی که تحت پوشش بیمه است، بیمه تاکنون پرداخت کرده است.

جعفریان در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای اینکه خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد دارید، اظهار داشت: خدمات دندانپزشکی عموماً تحت پوشش بیمه نیست و این نکته جدی است که البته بیشتر کشورهای دنیا این گونه است و بیمه‌های خصوصی خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش خود قرار می دهند.

جعفریان ادامه داد: در وزارت بهداشت صحبت‌هایی شده است که پوشش بیمه دندانپزشکی را در دستور کار خود قرار دهند و توجه بیشتری به آن شود که البته این کار راحتی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه درصد عمده ای از خدمات درمانی دندان پزشکی تحت پوشش بیمه قرار ندارد، افزود: تنها اورژانس و کشیدن دندان تحت پوشش بیمه هستند و عمده خدمات پیشرفته دندانپزشکی تحت پوشش بیمه نیستند.

وی در ادامه بیان کرد: دانشکده دندانپزشکی با وجود فضای خوبی که در اختیار دارد می تواند خدمات خوبی را به مردم تهران ارائه بدهد که در عین حال آموزش هم اتفاق بیفتد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه این دانشکده را از جهت خدمات درمانی به رسمیت می شناسد یا نه، گفت: اینگونه نیست که دانشگاه، دانشکده دندانپزشکی را در این زمینه به رسمیت نشناسد اما موردی که وجود دارد این است که بیمارستان‌ها به عنوان مراکز آموزش و درمانی تعریف شده اند اما دانشکده دندانپزشکی به عنوان محیط آموزشی صرف تعریف شده است و خدمات درمانی در آن دیده نمی شود.

جعفریان افزود: باید ساز وکاری را تعریف کنیم که این خدمات درمانی دانشکده براساس مراکز درمانی تعریف شود. این اقدام مزایایی را برای دانشکده در بر دارد و می تواند خدمات آموزشی، پژوهشی خود را گسترش بدهد.

وی با اشاره به ساز و کار آینده دانشکده دندانپزشکی گفت: باید تلاش شود ساز و کار خدمات درمانی دانشکده دندانپزشکی اصلاح شود و به صورت خدمات درمانی دیده شود و دانشکده دندانپزشکی تنها به عنوان یک محیط آموزشی صرف نگاه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha