سلامت نیوز : بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده بر اساس آزمایش‌های کلینیکی حاکی از آن است مبتلایان به عارضه «آرتریت پسوریازیس» که بیماری آنها مداوا نشده با مصرف نوعی داروی خاص می‌توانند از علائم این بیماری بکاهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محققان معتقدند مصرف 20 یا 30 میلی‌گرم داروی «آپرمیلاست» دو بار در روز علائم «آرتریت پسوریازیس» از جمله درد و ورم مفاصل را در مقایسه با بیمارانی که از دارونما استفاده کرده‌اند به میزان چشمگیر کاهش می‌دهد.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده که هفته گذشته شرح آن در نشست دانشکده روماتولوژی آمریکا ارائه شد، علائم و نشانه‌های این بیماری دردناک با مصرف یک سال داروی آپرمیلاست بهبود می‌یابد.

در صورت تایید تجویز این دارو، آپرمیلاست با داروهای تزریقی تهیه شده با تکنیک‌های زیست‌فن‌آوری قابل رقابت خواهد بود. داروهایی که با کمک زیست‌فن‌آوری تهیه می‌شوند هرچند بسیار موثر هستند اما عوارض جانبی شدیدتری از قبیل بروز عفونت و سل در بیمار برجای می‌گذارد چون زیست‌فاکتورهایی که در این روش استفاده می‌شوند، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند.

«آلوین ولز»، محقق ارشد این مطالعه که روی 527 بیمار آزمایش انجام داده گفت: آرتریت پسوریازیس سخت‌ترین نوع آرتریت به حساب می‌آید.

سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است در مورد تجویز این دارو برای بیماران مبتلا به آرتریت پسوریازیس تا ماه مارس سال 2014 میلادی تصمیم‌گیری کند.

هدف اولیه این مطالعه کاهش 20 درصدی علائم و نشانه‌های این بیماری پس از مصرف 16 هفته از این دارو در مقایسه با دارونماها بوده که نتایج امیدوارکننده‌ای نیز داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha