سلامت نیوز : رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی از ورود دستگاه پیشرفته درمان آب مروارید در آینده نزدیک به کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمود جباروند در حاشیه بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران به پیشرفت‌های جدید عرصه چشم‌ پزشکی کشور اشاره کرد و درباره جایگاه لیزر در درمان بیماری‌های چشم، گفت: در گذشته عمل جراحی کاتاراکت به کمک امواج اولتراسوند انجام می‌شد. اما در سال‌های اخیر برش‌های قرنیه نیز به کمک لیزر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: درصد موفقیت این عمل بالاست، البته اخیرا قرار است دستگاه جدیدی وارد کشور شود که بتوان به کمک آن و لیزر فمتوسکن بتوان آب مروارید را درمان کرد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی با بیان اینکه لیزر فمتوسکن چند سالی است که وارد کشور شده است و از آن برای انجام اعمال جراحی قرنیه و درمان عیوب انکساری و ... استفاده می‌شود، اظهار کرد: هزینه خرید دستگاه‌های لیزر فمتوسکن بسیار بالاست و در حال حاضر بیمارستان فارابی تنها مرکز دولتی است که مجهز به این دستگاه است و می‌تواند روزانه 50 بیمار را مورد مداوا قرار دهد. در حال حاضر بخش قابل توجهی از بیماری‌های قرنیه در بیمارستان فارابی توسط لیزر فمتوسکن انجام می‌شود.

به گفته جباروند، شانس موفقیت درمانی اعمال جراحی چشم به لیزر فمتوسکن بسیار بالاست و در این روش برش‌های مورد نیاز در اعمال جراحی نیز دیگر با چاقو انجام نمی‌شود؛ بلکه پزشک جراح برش‌ها را به کمک لیزر انجام می‌دهد و به همین خاطر مقاومت چشم را در برابر بروز برخی ضربه‌های احتمالی افزایش داده و مدت زمان بهبودی فرد را کوتاه‌تر می‌کند.

در ادامه این مراسم دکتر هوشنگ فقیهی، دبیر علمی بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران نیز با بیان اینکه در حال حاضر تخصص چشم پزشکی در ایران با تکیه بر تجربه پیشکسوستان و جذب فارغ‌التحصیلان نخبه، به یکی از علوم برتر در عرصه پزشکی تبدیل شده است، اظهار کرد: اکنون وضعیت مراکز درمانی تخصصی چشم پزشکی نیز مطلوب است و گروه‌های چشم پزشکی در دانشگاه‌ها به توسعه این دانش و حرفه کمک شایانی می‌کنند.

فقیهی در ادامه به حضور مهمانان کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی در این کنگره اشاره کرد و گفت: از 352 مقاله ارسالی به کنگره بعد از داوری، 127 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و 162 مقاله برای ارائه به صورت پوستر انجام شده‌اند.

وی ادامه داد: 11 سمپوزیوم و 37 کارگاه برای کنگره امسال در نظر گرفته شده است. کم‌بینایی و گلوکوم از جمله موضوعات مورد بررسی در سمپوزیوم و بیهوشی، گلوکوم و شبکیه از جمله محورهای برگزاری کارگاه‌های این کنگره هستند.

بیست و سومین کنگره چشم پزشکی ایران که از صبح امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرده است تا نهم آبان ماه پذیرای حضور متخصصان چشم پزشکی از سراسر کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha