سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 85644

سلامت نیوز : دبیر کمیته ژنتیک ششمین کنگره سالیانه سرطان پستان با تأکید بر اینکه بخشی از سرطان‌ها به ویژه سرطان پستان منشا ارثی دارد، افزود: روش‌های پیشگیری زیادی در دنیا رایج شده تا حدی که در کلینیک سرطان پستان جهاد دانشگاهی مرکزی را برای سرطان‌های ارثی و فامیلی راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کیوان مجیدزاده در در نشست خبری ششمین کنگره سالیانه سرطان پستان، گفت: امروزه در دنیا جدیدترین و پیشرفته‌ترین تحقیقات در راستای ارتقای روش‌های پیشگیری و درمان است که باید این تحقیقات در ایران نیز همگام با علم روز بیشتر شود. روند ارسال مقالات به کنگره از سال اول برگزاری کنگره تا هم‌اکنون نشان می‌دهد که در زمینه علوم پایه و سرطان، تعداد این مقالات در حال افزایش است که این به عنوان معیاری برای پیشرفت تحقیقات سرطان مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از سرطان‌ها به ویژه سرطان پستان منشا ارثی دارد، افزود: روش‌های پیشگیری زیادی در دنیا رایج شده تا حدی که در کلینیک سرطان پستان جهاد دانشگاهی مرکزی را برای سرطان‌های ارثی و فامیلی راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: تعداد مقالات علوم پایه و سرطان در حال افزایش است که این به عنوان معیاری برای پیشرفت تحقیقات سرطان مد نظر قرار می‌گیرد.

دبیر کمیته ژنتیک ششمین کنگره سالیانه سرطان پستان گفت: جدیدترین روش‌های پیشگیری از سرطان پستان، ارثی نیز بررسی خواهد شد و تازه‌ترین اطلاعات در رابطه با بحث مولکولی و ژنتیکی این بیماری ارائه خواهد شد.

مجیدزاده در ادامه اظهار کرد: برای قضاوت در مورد داروها، نگاه پزشک تنها موضوع سودمندی داروست و باید جنبه‌های پزشکی یک دارو به طور شفاف به مردم اعلام شود. وقتی داروی جدیدی وارد بازار می‌شود، کمپانی‌ها سودمند می‌شود اما این نباید باعث شود که از سودمندی پزشکی دارو غافل شویم و باید آن را به سمتی ببریم که تمامی داروها در کشور خودمان تولید شود تا سودمندی اقتصادی آن نیز برای کشور خودمان باشد.

وی در ادامه از تولید نسخه ایرانی داروی هرسپتین خبر داد و گفت: نسخه ایرانی آن تولید شده است و کارآزمایی آن نیز آغاز و تا یک سال دیگر ادامه دارد اما هنوز به بهره‌برداری و تولید انبوه نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha