سلامت نیوز : رییس بیمارستان امام‌سجاد (ع) ناجا از اعطای نشان مسئولیت اجتماعی و پزشکی جشنواره یلدا به یک پزشک نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سردار دکتر سیدمحمدرضا سیداحمدیان در تشریح جزئیات خبر اعطای نشان پزشک نمونه در حیطه مسئولیت اجتماعی و پزشکی، گفت: جشنواره بزرگداشت استاد یلدا که به همت دفتر دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران و پزشکان ایرانی مقیم آلمان به صورت سالانه برگزار می‌شود و به استادان برجسته، استادان مخترع و پزشکانی که در حیطه مسئولیت اجتماعی اقدامات موثری انجام داده باشند، هر ساله نشانی اهدا می‌کنند.

دبیر اجرایی کنگره یلدا، با بیان اینکه نشان مسئولیت اجتماعی به وی تعلق خواهد گرفت، گفت: دکتر وحیدی که دارای تخصص اورولوژی است، در حیطه نوآوری و اختراع دستگاهی در حوزه لاپاراسکوپی و جراحی از راه دور نیز در جشنواره دکتر یلدا مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

رییس بیمارستان امام‌سجاد (ع) ناجا با بیان اینکه این نشان به دلیل اقدامات موثرش در راستای دبیری کنگره استاد یلدا و برنامه‌ریزی در حوزه شورای پزشکی جانبازان ناجا و مسئولیت بیمارستان به وی اعطا خواهد شد، گفت: وزیر بهداشت به دلیل پیشکسوتی در عرصه پزشکی، اقدامات برجسته و خیرخواهانه در حیطه مسئولیت اجتماعی در این کنگره مورد تقدیر قرار خواهد گرفت و بالاترین درجه آکادمیک یلدا به وی اعطا می‌شود.

وی در مورد مشاوره مشمولان برای معاینات معافیت، گفت: ستادکل نیروهای مسلح، پزشکان نظامی را که متعلق به ارتش، سپاه و ناجا هستند را مسئول معاینه مشمولان کرده است، به گونه‌ای که ستادکل، پزشکان نظامی را پس از دوره‌های آموزشی نسبت به معاینه مشمولان به خدمت می‌گیرد و سربازان تنها باید توسط این افراد معاینه شوند.

احمدیان با بیان اینکه معاینه اولیه مشمولان متقاضی معافیت توسط این پزشکان معتمد صورت می‌گیرد، گفت: در صورت تشخیص بیماری از سوی این پزشکان معتمد، مشمول به بیمارستان‌های معتمد برای بررسی مسئله بیماری‌اش ارجاع داده می‌شود که بیمارستان امام‌سجاد (ع) یکی از پرارجاع‌ترین بیمارستان‌ها است.

وی با بیان اینکه مشمولان می‌توانند پیش از مراجعه به پزشکان معتمد، نسبت به معاینه خود برای استفاده از معافیت‌ها به بیمارستان امام‌سجاد (ع) مراجعه کنند، گفت: مشمولان می‌توانند به صورت آزاد به این بیمارستان مراجعه و از بعد بیماری‌های معافیت مورد معاینه قرار بگیرند اما تطبیق این بیماری با بندهای معافیت توسط سازمان وظیفه انجام می‌گیرد.

به گفته رییس بیمارستان امام‌سجاد (ع) ناجا، تست اعتیاد موادمحرک و مخدر توسط پرسنل این بیمارستان نیز انجام می‌شود و روزانه 100 تن برای تست اعتیاد به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از مراجعه‌کنندگان تست اعتیاد از سوی پلیس راهور معرفی می‌شوند، گفت: مابقی نهادهای دولتی و خصوصی نیز کارمندان خود را برای انجام این تست به بیمارستان معرفی می‌کنند.

احمدیان در مورد علت عمده مراجعه ماموران نیروی انتظامی به بیمارستان امام سجاد (ع)، گفت: بیشتر علت مراجعان تروما و ضربه است.

رییس بیمارستان امام سجاد (ع) ناجا با بیان اینکه شغل پلیس جزو مشاغل پراسترس است، گفت: از نظر روحی و روانی و همچنین نگهداری سلامت پرسنل بر عهده بهداری ناجا است، اما بیمارستان امام‌سجاد (ع) می‌تواند نسبت به انجام این مهم اقدام کند.

وی همچنین از فعالیت مرکز مدیریت بحران EOC در این بیمارستان خبر داد و گفت: جلسات فصلی با شهرداری منطقه 7 تهران برگزار می‌شود و علاوه بر آن مانورهای بحران با سناریوهای مختلف از جمله سیل، زلزله، اغتشاش شهری، قطع برق و ... به صورت سالانه در این بیمارستان اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha