سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپد گفت: درد ناحیه کف پا از علایم شایع ظهور خار پاشنه است اما گاهی اوقات خار پاشنه پا بدون هیچ گونه علامتی خود را نشان می دهد.

دکتر محمود معتمدی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه خار پاشنه پا یکی از بیماری‌های شایع در میان افراد است، اظهار داشت: خار پاشنه پا در واقع یک زایده استخوانی است که در ناحیه استخوانی پاشنه پا به وجود می‌آید.

این متخصص ارتوپدی در ادامه با بیان اینکه افراد دارای کف پای صاف بیشتر در معرض بروز خار پاشنه پا هستند، افزود: استفاده از کفش‌های نامناسب موجب بروز 30 نوع بیماری می شود که خار پاشنه پا یکی از بیماری‌های شایع استفاده از کفش نامناسب است در کنار این موضوع زیاد ایستادن افراد نیز از علل عمده بروز این بیماری است.

وی در ادامه به علایم بروز بیماری خار پاشنه پا اشاره و تصریح کرد: درد در ناحیه کف پا از علایم شایع ظهور این بیماری است اما گاهی اوقات خار پاشنه پا بدون هیچ گونه علامتی خود را نشان می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به راه‌های پیشگیری از بروز خار پاشنه پرداخت و توصیه کرد: جلوگیری از فشار بر ناحیه کف پا، استفاده از کفش‌های مناسب با کفی طبی و خودداری افراد از ایستادن بیش از اندازه می تواند از بروز خار پاشنه پا جلوگیری کند.

دکتر معتمدی در پایان با بیان اینکه به ندرت از عمل جراحی برای درمان خار پاشنه پا استفاده می شود، اظهار داشت: گذاشتن کفی‌های طبی در کفش در کاهش درد پا بسیار موثر است، البته کاربرد شوک‌های ویوتراپی نیز برای درمان و تسکین درد این بیماری بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha