سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برای عملیاتی شدن کامل طرح پزشک خانواده باید تجمیع بیمه‌ها صورت گیرد در غیر این صورت این برنامه اجرایی نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر قاسم جان بابایی، صبح امروز، 8 آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می‌کنیم ایرادهای این برنامه را برطرف کنیم زیرا فواید آن به نفع مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده شهری به صورت نیمه کاره در حال اجرا است. رها کردن طرح پزشک خانواده شهری سبب لطمه زدن به این طرح می‌شود.

جان بابایی با بیان این‌که برنامه پزشک خانواده به صورت پایلوت در استان‌های مازندران و فارس آغاز شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح سبب کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم می‌شود.

وی، تغییر مدیریت‌ها و تفاوت نگرش مدیران وقت نسبت به این طرح، تجمیع نشدن بیمه‌ها و نداشتن سیستم نرم افزاری قوی در پشتیبانی از نظام ارجاع و انجام پایش درست را از مهمترین مشکلات این برنامه در سطح کشوری عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در مازندران ادامه می یابد. از نظر تئوری ایرادی به برنامه پزشک خانواده وجود ندارد و اجرای کامل و صحیح این برنامه ملی سبب افزایش بقا و کاهش عوارض ناشی از درمان‌های غیر ضروری می‌شود.

وی با تاکید بر انجام ویزیت پایه و تشخیص به موقع بیماری‌ها در طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: با توجه به پرداخت‌های به موقع، رضایت پزشکان عمومی در این طرح جلب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha