چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 85681

"کمبودهای دارویی" در کشور به صورت پراکنده است به طوریکه برخی داورها در کشور و برخی دیگر در مناطق خاص به دلیل مشکلات توزیع ممکن است دچار کمبود باشد.

مردم نگران "کمبود دارو" نباشند
سلامت نیوز : مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای تامین دارو مردم نگران کمبود دارویی نباشند گفت: اگر شرکت تولیدکننده یا وارد کننده دارو نتواند داروی مورد نیاز را تامین کند ما آن را از طریق مبادی فوریتی تامین خواهیم کرد.

دکتر پیر صالحی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: "کمبودهای دارویی" در کشور به صورت پراکنده است به طوریکه برخی داورها در کشور و برخی دیگر در مناطق خاص به دلیل مشکلات توزیع ممکن است دچار کمبود باشد.

وی با بیان اینکه کمبودهای دارویی در همه دنیا اتفاق می افتد افزود: متاسفانه کشور ما به دلیل مشکلات تحریم با معضل کمبود دارو روبرو شده است به طوریکه شرکت ها نتوانستند به موقع پول را انتقال دهند، مشکلات کمبود دارو در کشور ایجاد شده بود از طرف دیگر نیز برخی دیگر از کمبودها به علت ناهماهنگی های داخلی صورت گرفته است که تا به امروز بخش اعظمی از مشکلات ناهماهنگی های داخلی حل شده به طوریکه بانک مرکزی "ارز" را تامین می کند و گمرک نیز داروهای وارداتی را نیز ترخیص می کند که وضعیت بسیار مناسب شده است.

پیرصالحی ادامه داد: باید توجه داشت که مدیریت تامین و تدارک دارو بر عهده "وزارت بهداشت" است ولی خرید آن توسط شرکت های تولیدی و وارداتی انجام می شود بنابراین باید از برنامه ریزی های شرکت مطلع باشیم ،ارز تامین کنیم تا آنها بتوانند به موقع داروهای مورد نیاز را وارد کند.

وی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته با شرکت های تولیدکننده و واردکننده دارو جلسات مختلفی داشتیم که قرار شد اگر شرکتی قابلیت تامین دارو را در مقاطع زمانی آینده به هر دلیلی نداشته باشد فورا ما را در جریان بگذارد تا ما داروهای مورد نیاز را از طریق مبادی فوریتی تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha