سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت گفت: نهایی و اجرایی شدن راهنمایی بالینی می‌تواند بسیاری از مشکلات عرصه طب و قضا را مرتفع کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر امامی رضوی امروز چهارشنبه در چهارمین همایش سراسری طب و قضا در شیراز گفت: هم اکنون بخش زیادی از دستورالعمل‌های مربوط به راهنمایی بالینی تصویب و ابلاغ شده و بخش دیگری نیز مراحل نهایی را برای تصویب طی می‌کند.

وی گفت: علم پزشکی علم تجربی و مبتنی بر شواهد بالینی و علمی است که ممکن است چهار پزشک در خصوص یک بیمار نظرات متفاوتی مبتنی بر استنباط‌های علمی ارائه دهند.

وی گفت: پزشک در طول دوران پزشکی خود همواره با شرایط متفاوتی مواجه است لذا با اتکا به دانش پزشکی خود و تلاش برای تبدیل آن به مهارت کاربردی به دنبال سلامت جامعه است. پزشک تلاش می‌کند همیشه به روز باشد و علم خود را به روز کند تا بتواند عملکرد موفقی داشته باشد.

امامی رضوی گفت: از 5 سال قبل در وزارت بهداشت کار بر روی استانداردها آغاز شد که این اقدام در نهایت منجر به تدوین راهنمای بالینی خواهد شد.

وی ادامه داد‌: مسلما آنچه در ساز و کارها وجود دارد و می‌تواند ملاک عمل در تمام تصمیم‌گیری‌ها صورت گیرد استانداردهای ارائه خدمت است و راهنمای بالینی همان استانداردی است که در علم پزشکی می‌تواند مد نظر قرار گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت استفاده از راهنمای بالینی را که براساس امکانات و شرایط کشور تدوین و تهیه شده و با استانداردهای علمی روز انطباق داده می‌شود را مبنای علمی ارائه خدمات در عرصه پزشکی دانست که می‌تواند منتهی به حفظ منافع کشور و استفاده بهینه از این منابع در سطوح مختلف بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha