سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حل مشکلات درمانی کشور تنها در صورتی محقق می‌شود که یارانه‌ها درست و هدفمند توزیع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران و در جمع خبرنگاران گفت: بحثی که مربوط به غیرواقعی بودن تعرفه‌هاست باید اصلاح شود و در این خصوص نیز کوتاه نخواهیم آمد. معتقدیم که این موضوع حق جامعه پزشکی است. ولی نباید پزشکان از این موضوع سوء استفاده نمایند و بی‌توجه به شرایط کشور برای مردم محدودیتی قائل نشوند.

وی ادامه داد: آنها باید قوانینی که نظام پزشکی مشخص کرده رعایت کنند و در صورت عدم رعایت با آنها برخورد شود. کلید حل این موضوع، داشتن بیمه مطمئن، توانمند و فراگیر است بیمه کنونی ناتوان است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعیین تعرفه‌ها بستگی به مصوبه مجلس دارد، بیان کرد: مجلس باید قبول کند و به مجموعه بهداشت و درمان خون تمیز و قابل توجه تزریق کند. این امر رابطه مالی بین پزشک و بیمار را به حداقل می‌رساند.

قاضی‌زاده هاشمی در این رابطه افزود: طی سال‌های گذشته نان گران شد، ولی خدمات پزشکی تغییر چندانی نکرده است. مجلس و دولت به مسئله سلامت توجه دارد که این باعث امید در حوزه سلامت می‌شود و سلامت بدون امید میسر نخواهد بود.

وی در رابطه با کسری بودجه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، تصریح کرد: ما در بخش عمرانی توانستیم کمتر از هفت درصد اعتبار در اختیار داشته باشیم که هر ماه یک درصد اعتبار عمرانی در اختیارمان قرار می‌گیرد که امیدواریم در سال آینده گشایشی در این زمینه حاصل شود.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: اگر یارانه‌ها درست و هدفمند توزیع شود، از این مسیر رقم قابل توجهی به بخش درمان خواهد آمد و یک بار برای همیشه مسئله درمان را در کشور حل می‌کنیم. این امر مستلزم عزم جدی است. اگر این اتفاق نیفتد، برای تغییر ساختار کاری از دست ما نیز برنخواهد آمد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ما نیازمند یک سازمان بیمه قوی و یکپارچه در کشور هستیم، اظهار کرد: اگر این رقم‌های بیمه‌ای در اختیار یک سازمان قرار گیرد، بیمارستان‌های دولتی از وضعیت ورشکستگی خارج شده و سودآور می‌شوند. باید بخش خصوصی در امر درمان حضور یابد و بیمه‌هایی را نیز برای نقاط دوردست داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha