سلامت نیوز : رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این سازمان برای توسعه همکاری‌های مشترک با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی در قالب اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، اهداف چهارگانه این مجموعه و مصالح و منافع ملی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر وحید قبادی دانا در دیدار با «محمت هولکی اوز» رییس دفتر نمایندگی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در محل دفتر ریاست سازمان افزود: هم‌اکنون همکاری‌های مشترک خوبی بین سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی مانند یونیسف در حال انجام است.

آمادگی سازمان جوانان برای اجرای طرح‌های جدید با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اضافه‌کرد: علاوه بر طرح‌هایی که هم‌اکنون در حال اجراست، موضوعات دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک جدید بین سازمان جوانان هلال‌احمر و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ایجاد کند.

قبادی دانا گفت: با توجه به پیام اصلی بیانیه 2020 فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صیلب‌سرخ و هلال‌احمر یعنی «نجات جان انسان‌ها»، سازمان جوانان آمادگی خود را برای همکاری‌های مشترک با صندوق جمعیت سازمان ملل در این زمینه اعلام می‌کند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر سه علل عمده مرگ و میر در ایران را سوانح رانندگی، بیمارهای قلبی و عروقی و سرطان عنوان کرد و گفت: به منظور تلاش برای بهبود وضعیت کشور در این سه زمینه، سازمان جوانان هلال احمر می‌تواند برنامه‌های مشترکی را با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل اجرا کند.

همکاری مشترک سازمان جوانان و یونیسف در زمینه پیشگیری از تصادفات رانندگی

قبادی دانا اضافه کرد: البته در رابطه با بحث کاهش تلفات تصادفات رانندگی در جاده‌ها و پیشگیری از وقوع این حوادث، مطالعاتی در سازمان جوانان هلال‌احمر با همکاری یونیسف در حال انجام است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به اینکه طبق آمار، بیشترین سوانح رانندگی در جاده‌ها‏، توسط راننده‌هایی که در سنین جوانی قرار دارند به وقوع می‌پیوندد، همکاری مشترک سازمان جوانان و یونیسف می‌تواند کمک شایانی به پیشگیری از وقوع این حوادث کند.

گسترش همکاری‌های بین‌المللی در قالب مصالح و منافع ملی

قبادی دانا تاکید کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در چارچوب اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، اهداف چهارگانه این مجموعه و مصالح و منافع ملی این آمادگی را دارد تا به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، همکاری‌ها مشترک خود را با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی گسترش و توسعه دهد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بر تقویت طرح‌های قبلی میان سازمان جوانان هلال‌احمر و صندوق جمعیت سازمان ملل تاکید کرد و گفت: علاوه بر طرح‌های قبلی باید زمینه‌های موجود برای همکاری‌های مشترک جدید نیز گسترش یابد.

آمادگی سازمان جوانان برای انتقال تجربیات طرح بهداشت باروری به کشورهای منطقه

قبادی دانا در ادامه از ابراز رضایت رییس دفتر نمایندگی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در تهران در اجرای طرح کارگاه‌های بهداشت باروری قدردانی کرد و گفت: تا پایان سال 2013 میلادی برنامه‌هایی که برای اجرای طرح کارگاه‌های بهداشت باروری پیش‌بینی شده بود تکمیل می‌شود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در ادامه از آمادگی این سازمان به منظور انتقال تجربیات حاصل از اجرای طرح کارگاه‌های بهداشت باروری در ایران به جمعیت هلال‌احمر کشورهای منطقه خبر داد و گفت: سازمان جوانان هلال‌احمر، اردوگاهی را در کشور تاجیکستان دارد که خدمات درمانی، فرهنگی اجتماعی ارایه می‌کند و می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه طرح بهداشت باروری در کشورهای منطقه باشد.

مطالعه سازمان جوانان هلال‌احمر روی همکاری‌های جدید بین‌المللی

قبادی دانا در ادامه از مطالعه معاونت جوانان سازمان جوانان هلال‌احمر روی همکاری‌های مشترک بین‌المللی جدید در راستای اصول هفتگانه و اهداف چهارگانه خبر داد و گفت: معاونت جوانان سازمان مشغول انجام مطالعات اولیه است و طرح‌هایی را دارند که به شما پیشنهاد خواهد شد و در صورت توافق طرفین می‌تواند اجرایی شود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همچنین از آمادگی این سازمان برای توسعه طرح کارگاه‌های بهداشت باروری در قالب کاروان‌های نیکوکاری و اردوها خبر داد و گفت: سازمان جوانان برای توسعه طرح کارگاه‌های بهداشت باروری در قالب کاروان‌های نیکوکاری و اردوها مشکلی ندارد و در سال 2014 میلادی این طرح در قالب اردوها و کاروان‌های نیکوکاری ترویج می‌شود.

فرهنگ‌سازی درباره سلامت کودکان و زایمان طبیعی در قالب همکاری‌های مشترک بین‌المللی

قبادی دانا به توسعه فعالیت‌ها و همکاری جدید با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت:‌ می‌توانیم در موضوعاتی مانند ترویج زایمان طبیعی و سلامت کودکان، فعالیت‌ها و همکاری‌های جدیدی را با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل انجام دهیم.

وی تاکید کرد: البته فعالیت‌های درمانی بسیار خوبی درباره این موضوعات در کشورما صورت گرفته و هم اکنون در دوره افتاده‌ترین روستاها و نقاط کشور، مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد اما می‌توانیم روی ابعاد فرهنگی این موضوعات به عنوان پیشگیری در حوزه سلامت نیز کار کنیم.

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های راهنمایی مسافران نوروزی برای ترویج بهداشت باروری

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اضافه‌کرد: سازمان جوانان هلال‌احمر این آمادگی را دارد تا علاوه بر ترویج بهداشت باروری در قالب کاروان‌های نیکوکاری و برگزاری اردوها، از ظرفیت پایگاه‌های راهنمایی مسافران نوروزی در جاده‌های سراسر کشور نیز استفاده کند زیرا برخلاف کاروان‌های نیکوکاری که فقط ساکنان مناطق محروم و دوره افتاده کشور را در بر می‌گیرد، پایگاه‌های راهنمایی مسافران نوروزی تمامی اقشار جامعه و کشور را با توجه به افزایش مسافرت‌ها شامل می‌شود و می‌توان آگاهی‌های بهداشتی را در قالب بروشورها یا توضیحات چهره به چهره در این پایگاه‌ها منتقل کرد.

استفاده از ظرفیت اعضای دختر برای ترویج بهداشت باروری در جامعه

قبادی دانا با بیان اینکه نیمی از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر را دختران تشکیل می‌دهند گفت: بر همین اساس می‌توان از ظرفیت این اعضا برای ترویج بهداشت باروری در جامعه استفاده کرد تا زنان تحت آموزش نیز در محذوریت و معذوریت قرار نگیرند.

آمادگی صندوق جمعیت سازمان ملل برای همکاری‌های جدید با سازمان جوانان

محمت هولکی اوز، رییس دفتر نمایندگی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در تهران نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه صندوق جمعیت سازمان ملل در گسترش فعالیت‌های مشترک مشکلی ندارد افزود: خوشبختانه تاکنون همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر با صندوق جمعیت سازمان ملل بسیار چشمگیر بوده و آمادگی دارد در زمینه موضوعات جدید نیز با سازمان جوانان همکاری کند.

وی اضافه کرد: درست است که تاکنون بر اساس سرفصل‌های پیش‌بینی شده جلو رفته‌ایم و اعضا را آموزش داده‌ایم اما صندوق جمعیت سازمان ملل در نظر دارد، فعالیت‌های دیگری را نیز به صورت آزمایشی و پایلوت در ایران با همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر اجرا کند.

هولکی اوز از آمادگی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای انتقال تجربیات حاصل از اجرای کارگاه‌های بهداشت باروری در ایران به سایر کشورهای منطقه مانند افغانستان، تاجیکستان و عراق خبرداد و گفت: همان‌طور که می‌دانید این موضوع به شدت وابسته به فرهنگ و اعتقادات مذهبی است و باید آموزش‌ها در محدوده اشتراک فرهنگی و مذهبی باشد.

رییس دفتر نمایندگی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه این صندوق در نظر دارد رده سنی جوانان را مخاطبان برنامه‌های جدید خود قرار دهد گفت: اگر بتوانیم سرفصل‌های آموزشی خود را تغییر دهیم و آموزش‌های کارگاه‌های بهداشت باروری را در اردوهای سازمان جوانان نیز اجرا کنیم، این مساله می‌تواند در تدوام آموزش‌ها موثر باشد.

هولکی اوز گفت: برای برگزاری این آموزش‌ها در اردوگاه سازمان جوانان هلال‌احمر در تاجیکستان، با نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در آن کشور صحبت شده و زمینه همکاری وجود دارد.

وی بر استمرار ارتباط صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با سازمان جوانان هلال‌احمر تاکید کرد و گفت: تاکنون رابطه خوبی با سازمان جوانان داشته‌ایم و تمایل داریم این ارتباط ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha