سلامت نیوز : مدیرعامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه هیچگونه فرانشیز درمانی از بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در قسمت‌های مختلف درمان از جمله بیهوشی، جراحی و تشخیصی و غیره دریافت نمی‌شود، اظهار کرد: در مورد بیمه تکمیلی هم حتی اگر بیمه شده دارای بیمه پایه تامین اجتماعی باشد، هیچگونه فرانشیز درمانی از وی دریافت نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمودرضا فیاض در نشست خبری که ظهر امروز در بیمارستان میلاد به منظور ارائه گزارش عملکرد این بیمارستان و نیز پیشرفتهای آن برگزار شد، گفت: در سال 91 یک میلیون و 508 هزار مراجعه کننده در بخش درمانگاهی بیمارستان میلاد وجود داشت که از این تعداد یک میلیون و 424 هزار بیمار مربوط به بخش سرپایی و 84 هزار بیمار مربوط به بخش بستری بود.

راه‌اندازی جراحی شبکیه، ستون فقرات و پیوند کلیه در بیمارستان

وی در مورد راه‌اندازی بخش‌های مختلف این بیمارستان بیان کرد: راه‌اندازی جراحی شبکیه با همکاری دانشگاه شهید بهشتی که در بیمارستان لبافی نژاد در حال انجام است دو ماهی است که در بیمارستان میلاد هم صورت می‌گیرد و هر هفته این موضوع در دست اقدام و انجام است.

فیاض از راه‌اندازی بخش جراحی ستون فقرات در این بیمارستان که مربوط به انحنا و کج بودن این ستون است خبر داد و گفت: انحنای ستون فقرات به ویژه در نوجوانان و جوانان به یک معضل تبدیل شده و هزینه‌های بسیار سنگینی دارد و عدم اعمال تخصصی موجب فلج اندام‌ها می‌شود، بنابراین قصد داریم این بخش را در بیمارستان میلاد افتتاح کنیم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد همچنین از راه‌اندازی بخش پیوند کلیه که در این بیمارستان تعطیل شده بود خبر داد و عنوان کرد: بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در این رابطه با مشکل مواجه بودند که این پیوند در بیمارستان آغاز شده و علاوه بر پیوند فرد به فرد در دو ماهه اخیر 10 مورد هم اهدای عضو مرگ مغزی داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پروژه پت اسکن که از سال پیش در این بیمارستان آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص در مورد پروژه پت اسکن، گروه‌های تخصصی در بیمارستان ایجاد کرده‌ایم و این موضوع اگر بخواهد به صورت روند کاری صورت گیرد باید در چارچوب‌های تعریف شده انجام گیرد.

فیاض در ادامه این نشست با اعلام اینکه بخش ICU‌ داخلی و جراحی بیمارستان میلاد از هم جدا شده است، بیان کرد: 14 واحد به بخش ICU بیمارستان اضافه شده و ICU داخلی و جراحی‌مان را مجزا کرده‌ایم، چرا که خطرات و ریسک‌های عفونتی باید کنترل شود تا به صورت بالعکس برای بیمار ضرر آفرین نباشیم به همین دلیل ICU داخلی و جراحی‌مان را از یکدیگر جدا کردیم.

وی همچنین از در دستور کار قرار گرفتن طرح جامع اورژانس بیمارستان میلاد خبر داد و اظهار کرد: طرح جامع اورژانس بیمارستان به ویژه در موضوع تریاژ در دستور کار قرار گرفته و اگر در این خصوص به نتیجه کامل برسیم یکی از استانداردترین و نوین‌ترین روشهای تریاژ بیمارستانی را خواهیم داشت.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با تاکید بر اینکه سال قبل تمامی سیستم و پورتال این بیمارستان بر روی سیستم داس بود، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال سیستم وب در دستور کار بیمارستان قرار گرفته و هرچند در این خصوص هنوز کامل نیستیم، اما توانسته‌ایم با هزینه کم و توسط خود بیمارستان این موضوع را به صورت جزیره‌ای آغاز کنیم.

وی افزود: با ایجاد سیستم وب در سیستم پورتال بیمارستان همه گزارشات مربوط به ورود، خروج، ویزیت و غیره بیماران به صورت آنلاین انجام شده و این کاری است که هنوز در کشور آغاز به کار نکرده است و از این طریق می‌توانیم به صورت آنلاین حتی بحث قیمت تمام شده هزینه هر بیمار را به صورت عمومی متوجه شویم کاری که هم اکنون تنها به صورت دستی امکانپذیر است.

تعداد مراجعات به بیمارستان میلاد

فیاض با اشاره به اینکه در سال 91 یک میلیون و 508 هزار مراجعه کننده در بخش درمان بیمارستان میلاد وجود داشت، افزود: تنها کمتر از 20 درصد این مراجعین با نامه رسمی به بیمارستان ورود می‌کنند و باید بدانیم که 80 هزار عمل جراحی بستری و سرپایی، 116 هزار مورد آزمایشگاه، ‌440 هزار مراجعه کننده تصویربرداری و در ارتباط با داروخانه‌ها یک میلیون و 90 هزار مراجعه کننده داشته‌ایم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با انتقاد از اینکه بسیاری از مراجعه کنندگان و بیماران به این بیمارستان می‌توانند در سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موضوع درمان خود را رفع کنند، اظهار کرد: بیمارستان میلاد یک مرکز فوق تخصصی است و باید تنها در آن اعمال درمانی انجام شود که در سایر بیمارستان‌ها امکانپذیر نیست و باید مراجعین آن تنها از طریق سیستم ارجاع و با نامه رسمی به بیمارستان مراجعه کنند که متاسفانه این موضوع هنوز انجام نشده است.

فیاض با اشاره به اینکه روزانه 270 عمل ماژور در بیمارستان میلاد انجام می‌شود، گفت: حداقل 50 درصد این اعمال جراحی می‌تواند در سایر بیمارستان‌ها انجام شود، اما ما باید بدانیم که در این بیمارستان باید اعمال جراحی همانند پیوند استخوان، تعویض مفاصل، تومور مغزی، تعویض رگ قلبی و تعویض مفاصل لگن که در سایر بیمارستان‌ها شرایط جراحی آن وجود ندارد، انجام شود.

ارائه طرح درمانگاه‌های اقماری بیمارستان میلاد

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: حجم بسیاری از فعالیت‌های این بیمارستان به اعمالی اختصاص می‌یابد که در سایر بیمارستان‌های دیگر هم قابل انجام است و باید با تغییر روند کاری تنها اعمال جراحی سنگین و مزمن در دستور کار بیمارستان قرار گیرد.

مدیرعامل بیمارستان میلاد در ادامه به طرح درمانگاه‌های اقماری بیمارستان میلاد اشاره کرد و گفت: قصد داریم حداقل در چهار نقطه شمال، جنوب و شرق و غرب تهران چهار درمانگاه اقماری ایجاد کنیم و امیدواریم تا پایان سال حداقل یک مورد را به صورت پایلوت داشته باشیم، هرچند که طرح درمانگاه‌های اقماری کار دشواری است و برنامه ریزی در سطح تخصص و فوق تخصصی همت بالایی می‌خواهد.

دریافت زیرمیزی خط قرمز بیمارستان میلاد

فیاض با بیان اینکه زیرمیزی خط قرمز بیمارستان میلاد است، تاکید کرد: موضوع زیرمیزی یک معضل اساسی در کشور است که باید حل شود و نمی‌توانم بگوییم که در بیمارستان میلاد موضوع زیرمیزی وجود ندارد، اما اگر این موضوع دیده شود با اخراج پزشک همراه است.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده زیرمیزی حتی اگر پزشکمان در سطح بالایی باشد با آن برخورد می‌کنیم و حتی با اطلاع رسانی مردم به دلیل اینکه این موضوع را جرم می‌دانیم خود را مکلف به برخورد و ارائه گزارش به مراجع قضایی می‌دانیم.

200 میلیارد تومان هزینه عملکرد سالانه بیمارستان

وی در مورد هزینه سالانه این بیمارستان نیز خاطر نشان کرد: هزینه سالانه بیمارستان در سالیان مختلف متفاوت است، اما حدود 200 میلیارد تومان در تراز مالی بیمارستان میلاد در سال هزینه عملکرد داریم و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی هیچ مبلغ ثابتی را به این بیمارستان نمی‌دهد تا بنا بر عملکردمان از این سازمان اعتبار دریافت کنیم.

درب‌های بیمارستان میلاد برای قبول نیروهای پرستاری باز است

وی با اشاره به اینکه تعداد 897 پرستار مصوب در بیمارستان میلاد داریم گفت: موضوع کمبود پرستار در کل کشور مطرح است اما درب‌های این بیمارستان برای قبول نیروهای پرستاری باز است.

وی افزود: هرچند قراردادهای سه ساله در گروه پرستاری محدود شده است، اما در ارتباط با قراردادهای 1.5 و دو ساله نیمی از قراردادها را انجام داده‌ایم.

فیاض با اشاره به اینکه بیمارستان میلاد پاسخگوی اولیه درمان جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و جامعه کارگری است گفت: آنها ولی نعمت ما هستند و ما در قبال آنها موظفیم و تنها درصد اندکی از خدمات بیمارستان می‌تواند به جامعه غیر از تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد.

مدیرعامل بیمارستان میلاد در ادامه به روند نوبت دهی این بیمارستان اشاره و اظهار کرد: روزانه 6000 مراجعه کننده در بخش درمانگاهی، 1000 مراجعه کننده در بخش اورژانس و 1000 ملاقات کننده داریم، بنابراین ظرفیت بیمارستان برای نوبت دهی بالا نبوده و محدود است؛ بنابراین باید بیمارستان تنها در ریل فوق تخصصی و با نامه رسمی قرار گیرد چرا که هم اکنون نیز ضریب اشغال تخت‌هایمان به 90 درصد رسیده و پر است.

وی افزود: سه دسته تماس با بیمارستان میلاد انجام می‌گیرد که تماس اصلی‌مان تلفنی بوده در مواقعی تماس اینترنتی داشته و عده‌ای نیز به صورت حضوری به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha