چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 85711
سلامت نیوز : رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: سلامت دهان و دندان جدای از بیماری‌های عمومی نیست و باید در حیطه پیشگیری، آموزش و ارتقای فرهنگ سلامت به عنوان اولویت ملی در سطح کشور برنامه‌های جامع و کاملی مطرح و عملیاتی شود.

بهزاد هوشمند در حاشیه سیزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی در گفت و گو با فارس گفت: مهمترین و بزرگترین چالش نظام سلامت در حیطه دهان و دندان نداشتن ساختار مدیریتی شایسته و بایسته است.

رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که اداره سلامت دهان و دندان را در حوزه وزارتی فعال کند و برنامه استراتژیک را در جهت ارتقای سلامت دهان و دندان عملیاتی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: سلامت دهان و دندان یکی از ضروریات سلامت عمومی محسوب می‌شود و متأسفانه باید نگاه به درمان‌های لوکس عوض شود.

وی ادامه داد: باید برنامه‌های حمایتی در درمان‌های دندانپزشکی با ساختار مناسب صورت گیرد به عبارتی سیستم تعرفه‌گذاری و ارزش نسبی خدمات با لحاظ کردن تمام فاکتورهای دخیل توسط نظام سلامت طراحی شود.

وی ادامه داد: باید حمایت سازمان‌های بیمه‌گر به منظور پوشش خدمات بیمه‌ای اعمال شود همچنین نظارت بر ورود تجهیزات و مواد مورد نیاز و حمایت از تولید داخلی با کیفیتی بالا و در شأن مردم دیده شود.

رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران تصریح کرد: باید نگاه بسیار ویژه‌ای به خدمات پیشگیری در کشور شود چرا که بیماری‌های پریودنتال جدای از سایر بیماری‌های عمومی نیست و بنابراین بایستی در مقوله‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان به خصوص در حیطه پیشگیری به صورت جامع و کامل تحت آموزش و ارتقای فرهنگی سلامت را به عنوان اولویت ملی در سطح کشور مطرح، نهادینه و عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha