چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 85718
سلامت نیوز : مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه دریافت زیرمیزی در بیمارستان خط قرمز ما محسوب می‌شود، اظهار داشت: پزشکانی که در بیمارستان میلاد زیرمیزی دریافت کنند، با آن پزشکان ادامه همکاری نخواهیم داد و اخراج می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمودرضا فیاض در نشست خبری که امروز در خصوص عملکرد یک ساله خود در بیمارستان میلاد برگزار شد اظهار داشت: ساخت و تشکیل بیمارستان میلاد برمبنای نظام ارجاع بوده است ولی هم اکنون این نظام در بیمارستان میلاد رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه 12 سال از ساخت و تشکیل بیمارستان میلاد می‌گذرد اظهار داشت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی 37 میلیون نفر بیمه شده دارد که با دفترچه درمانی از خدمات این بیمارستان استفاده می‌کند. در حال حاضر 9 بیست و هفتم بودجه سازمان تامین اجتماعی در درمان هزینه می‌شود.

مدیرعامل بیمارستان میلاد خاطر نشان کرد: در بیمارستان 1100 تخت داریم و در اورژانس بیمارستان نیز 110 تخت بقیه اورژانس در نظر گرفته است.

وی افزود: در درمانگاه‌های بیمارستان روزی 6 هزار نفر مراجعه می‌کنند و به این افراد خدمات درمانی ارائه می‌شود.

فیاض با بیان اینکه اکثرا در درمانگاه‌های داخلی بیمارستان تا ساعت 23 خدمات درمانی ارائه می‌شود اظهار داشت: اتاق عمل و دستگاه‌های MRI ما به هیچ عنوان تعطیلی ندارد.

وی به اجرای عمل پیوند کلیه در بیمارستان میلاد اشاره کرد و گفت: پیوند کلیه در بیمارستان تعطیل شده بود که مجددا راه‌اندازی شده در هفته اعمال پیوند کلیه در بیمارستان انجام می‌شود.

مدیرعامل بیمارستان میلاد خاطر نشان کرد: تاکنون 10 مورد اهداء عضو توسط بیماران مرگ مغزی شده انجام شده است.

وی به راه‌اندازی گروه جراحی ستون فقرات اشاره کرد و گفت: موضوعی که اخیرا مطرح شده و بیمارستان نیز به آن پتانسیل رسیده گروه جراحی فقرات هم که کار سنگینی محسوب می‌شود.

وی درباره اجرای پروژه پت‌اسکن در بیمارستان میلاد خاطر نشان کرد: کمیته‌های فنی در زمینه پروژه پت‌اسکن در بیمارستان تشکیل شده است و بیمارستان آمادگی کامل را برای راه‌اندازی دستگاه پت‌اسکن دارد.

فیاض ادامه داد: در حال حاضر با توجه به کمبود تخت‌های ICU در بیمارستان هم اکنون 14 تخت ICU به تخت‌های بیمارستان اضافه شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس؛ مبنی بر اینکه چه اقدامی با پزشکانی که زیرمیزی می‌گیرند گفت: زیرمیزی یک معضل در کشور است و باید یک عزم عمومی در سطح وزارت بهداشت و درمان برای حل این معضل انجام شود.

وی افزود: دریافت زیرمیزی خط قرمز ما است و با توجه به اینکه هیچ پزشک ثابتی در بیمارستان نداریم در صورتی که توسط پزشکی زیرمیزی دریافت شود آن فرد اخراج خواهد شد.

مدیرعامل بیمارستان میلاد خاطر نشان کرد: طی سال گذشته چندین مورد دریافت زیرمیزی در بیمارستان میلاد داشته‌ایم که با آنها برخورد شده است.

وی درباره به روز‌رسانی سیستم بیمارستان میلاد اظهار داشت: تمامی سیستم پرتال بیمارستان بر روی داس بوده است که از ابتدای امسال سیستم عامل آن به روز شده است.

فیاض درباره تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان میلاد اظهار داشت: یک میلیون و 508 هزار نفر در سال 91 به بیمارستان میلاد مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و 424 هزار نفر بیمار سرپایی و 84 هزار نفر بستری شده‌اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته 80 هزار عمل جراحی و سرپایی ، 116 هزار مورد آزمایشگاه، 440 هزار مورد تصویر‌برداری و یک میلیون و 90 هزار به داروخانه بیمارستان میلاد مراجعه کرده‌‌اند.

مدیرعامل بیمارستان میلاد درباره اعتبار‌سنجی این بیمارستان اظهار داشت: اعتبار‌سنجی این بیمارستان در رتبه یک و عالی است و در سال 92 هنوز گزارش و نتیجه نهایی اعتبار‌سنجی بیمارستان را نداده‌اند.

فیاض خاطر نشان کرد: بنده ادعای این را دارند که بیمارستان میلاد در سال گذشته نمره قبولی را کسب کرده است.

فیاض درباره نحوه پذیرش بیماران بیمارستان میلاد به سه شکل تلفنی، اینترنتی و حضوری پذیرش می‌شوند، گفت: متاسفانه سیکل پذیرش بیماران در بیمارستان میلاد بسیار معیوب است و دریافت نوبت اینترنتی و تلفنی غلط است چرا که بیمارستان میلاد یک بیمارستان فوق تخصصی و بیمارستان باید از طریق نظام ارجاع در بیمارستان پذیرش شوند.

وی تأکید کرد: نباید یک میلیون و 580 هزار نفر بیمار در سال از بیمارستان میلاد خدمت دریافت کند چرا که بعضی از این خدمات توسط سایر بیمارستان‌ها نیز داده می‌شود و بهتر است بیمارستان میلاد به ارائه خدمات تخصصی درمانی بپردازد.

فیاض با اشاره به اینکه 20 درصد از بیمارانی که به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنند از طریق نظام ارجاع است، گفت: روزانه 270 عمل ماژور و سنگین در بیمارستان میلاد انجام می‌شود که 50 درصد از این اعمال را می‌توان در سایر بیمارستان‌ها انجام داد.

وی گفت: ظرفیت بیمارستان برای افزایش نوبت‌دهی بالا است و این بیمارستان باید به یک ریل فوق‌تخصصی برای پذیرش بیمار تبدیل شود.

مدیرعامل بیمارستان میلاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان میلاد 90 درصد است.

فیاض در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه درمانگاه‌های اقماری بیمارستان میلاد در استان تهران چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: چهار درمانگاه اقماری در شمال، جنوب، غرب و شرق استان تهران در سال‌های آینده برای ارائه خدمات بهتر آغاز به کار می‌کندو امیدواریم تا پایان سال 92 یکی از این درمانگاه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی درباره تجهیز دستگاه‌های بیمارستان امر مهم و اساسی است که متاسفانه در این زمینه مشکلاتی داریم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد درباره دریافت فرانشیز در داروخانه این بیمارستان اظهار داشت: در حال حاضر فرانشیز در داروخانه‌های این بیمارستان خیلی اندک دریافت می‌شود ولی در مرداد و شهریور سال گذشته از نظر دارو به دلیل تحریم‌ها و عدم ثبات قیمت ارز مشکلاتی داشتیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه هزینه‌های سالانه بیمارستان میلاد چه مقدار است بیان داشت: هزینه سالانه این بیمارستان در سال‌های مختلف متغییر است ولی در سال گذشته حدود 200 میلیون تومان هزینه عملکرد این بیمارستان بوده است.

وی با بیان اینکه از سازمان تامین اجتماعی بودجه ثابتی را دریافت نمی‌کنیم افزود: سازمان براساس عملکرد بیمارستان هزینه‌های آن را تامین می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا توریسم‌درمانی نیز بیمارستان میلاد دارد خاطر نشان کرد: از کشور عراق و چندن کشور دیگر برای ارائه خدمات فوق‌تخصصی به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنند ولی درصد قابل توجهی از توریسم درمانی را این بیمارستان به خود اختصاص نداده است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد خاطر نشان کرد: 897 پرستار در بیمارستان میلاد فعالیت می‌کند و در این بیمارستان برای جذب نیروهای پرستاری سقف و محدودیت نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha