سرپرست گروه مشاوران ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر ظرفیت‌ بالای رسانه‌ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی برای پیشگیری از اعتیاد گفت:نیازمند همکاری بیش از پیش رسانه‌ها هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حمید صرامی از برنامه‌های گسترده ستاد در این زمینه خبر داد و افزود: سال آینده مقوله‌ پیشگیری، جمعیت سالم جامعه را در برخواهد گرفت.
وی ارایه اطلاعات و آمار در زمینه اعتیاد و مواد مخدر را موضوع بسیار حساسی دانست و تاکید کرد: به رغم ضرورت اطلاع رسانی جامع و گسترده در این زمینه باید گفت ارایه آمار غلط و اظهار نظرهای غیر کارشناسی در خصوص اعتیاد و مواد مخدر موجب تخریب اذهان و سردرگمی مردم در نوع نگرش و برخورد با پدیده اعتیاد خواهد شد.
وی افزود: رسانه‌ها با گزینش درست و ارایه حساب شده اخبار و مطالب مرتبط با موضوع اعتیاد و مواد مخدر نقش مهمی را در حوزه پیشگیری ایفا می‌کنند.
سرپرست گروه مشاوران ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تحولات چشمگیر در عرصه داخلی و جهانی اعتیاد و مواد مخدر تصریح کرد: هم اکنون نیازمند ادبیات رسانه‌ای جدیدی در این زمینه هستیم که پاسخگوی شرایط خاص جامعه و آسیب‌های جدی این حوزه باشد.
صرامی افزود: با توجه به رویکرد جدید ستاد در حوزه مبارزه نرم‌افزاری با اعتیاد، برنامه‌های ویژه رسانه‌ای در اولویت قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به توسعه تولیدات رسانه‌ای ، تشکیل کار گروه رسانه‌ای در اتاق‌های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر و برگزاری نخستین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه اشاره کرد.
وی در خصوص چگونگی شرکت فعالان رسانه‌ای در جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: پدید‌آورندگان برترین آثار با موضوع اعتیاد که در خبرگزاری‌های رسمی، مطبوعات و نیز در نشریات تشکل‌های غیر دولتی منتشر شده باشد در نخستین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه‌ معرفی و تقدیر می‌شوند.
صرامی گفت: در بخش سراسری، آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی 1/1/85 لغایت 30/9/86 در یکی از مطبوعات محلی و سراسری و خبرگزار‌ی‌های رسمی منتشر شده باشد.
وی افزود: در این بخش علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا سقف پنج اثر در هر گرایش در قالب رسانه‌ای 10 گانه خبر، گزارش خبری، گزارش توصیفی، گزارش تحقیقی و تحلیلی، گفتگو، مقاله، نقد، یادداشت و سرمقاله، طنز، عکس ، طرح و کاریکاتور ارسال نمایند.
صرامی درباره چگونگی شرکت نشریات تشکل‌های غیر دولتی اظهار داشت: دوره زمانی انتشار اثر در این بخش نیز مشابه بخش سراسری است. اما قالب‌های رسانه‌ای مورد نظر در این بخش فقط شامل گزارش، گفتگو، مقاله ‌و نقد است و در هر یک از این گرایش‌ها ارسال آثار تا سقف پنج اثر مجاز است.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وجود یک بخش ویژه در این جشنواره، گفت: علاقه‌مندان علاوه بر شرکت در بخش سراسری و نشریات تشکل‌های غیر دولتی می‌توانند در قالب‌های رسانه‌ای 10 گانه در 2 موضوع خاص بخش ویژه با ارسال حداکثر پنج اثر در هر گرایش شرکت کنند.
وی افزود: نقش جایگاه جهانی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر موضوع نخست و تازه‌ترین شیوه‌های علمی در عرصه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر دومین محور موضوعی بخش ویژه جشنواره هستند.
دبیر نخستین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه افزود: شرکت‌کنندگان در زمینه عکس لازم است علاوه بر ارسال نسخه منتشر شده در رسانه، اصل عکس را در ابعاد20 در 25 و حداکثر 30 در 40 و شرکت کنندگان در زمینه طرح و کاریکاتور نیز علاوه بر ارسال نسخه منتشر شده ، اصل آثار یا لوح فشرده محتوی آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
صرامی با بیان اینکه فراخوان جشنواره به رسانه‌ها ارسال گردیده و در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز چاپ شده است اظهار داشت: دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه مستقر در ستاد مبارزه با مواد مخدر و در روابط عمومی ستاد تشکیل گردیده و با شماره تلفن‌های 9-22901191 داخلی‌های 107-1076-1077 و شماره تلفن 22901200 پاسخگوی سئوالات اهالی رسانه در خصوص جزئیات برگزاری جشنواره است.
همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با رجوع به سایت ستاد به نشانی www.dchq.ir به فراخوان و تمامی جزئیات جشنواره دسترسی پیدا کنند.
وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواه را 15/10/86 اعلام و از اهالی رسانه دعوت کرد آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی بزرگراه مدرس، خیابان شهید دستگردی، خیابان نفت شمالی، نبش کوچه دوازدهم، ستاد مبارزه با مواد مخدر ، پلاک 26، طبق چهارم، روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha