چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 85720
سلامت نیوز : امروز در سیزدهمین کنگره انجمن پریودبنتولوژی ایران اولین روش عمل جراحی پیوند لثه به روش ویستا (ایجاد تونل زیر لثه) توسط همایون حسین‌زاده مبتکر و مبدع آن انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ همایون حسین‌زاده عضو انجمن پریودبنتولوژی آمریکا و دانشیار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در حاشیه سیزدهمین کنگره انجمن پریودبنتولوژی ایران در جمع خبرنگاران گفت: درمان عقب‌نشینی لثه و بازسازی لثه با تکنیک جدید که به صورت ایجاد تونل در زیر لثه است، چند سالی است که در جهان اجرا می‌شود.

عضو انجمن پریودبنتولوژی آمریکا که مبدع و مبتکر این روش است، تصریح کرد: این روش ابداعی را بنده در سال 2005 آغاز کردم و 8 سال تجربه انجام این روش را دارم. در سال 2008 به مدت 5 سال است که مقالات مربوط به آن را ارائه داده‌ام.

حسین‌زاده ادامه داد: وقتی دندان‌ها کشیده می‌شوند و نیاز به ایمپلنت است باید تصمیم‌گیری شود که برای جایگزین کردن چه اقداماتی باید انجام داد و چه در محدوده زمانی باید ایمپلنت را انجام داد.

دانشیار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تصریح کرد: وقتی بیماری لثه وجود داشته باشد و استخوان تحلیل رفته باشد، یا اگر لثه نازک باشد مناسب نیست که در همان لحظه برداشتن دندان ایمپلنت کاشته شود.

وی ادامه داد: به طور کلی وقتی دندان کشیده می‌شود، اگر حفره‌ دندانی مناسب باشد همان لحظه ایمپلنت کاشته می‌شود که دندان‌های جلو عموما از این دسته است.

عضو انجمن پریودبنتولوژی آمریکا افزود: قطر و سایز استخوان نیز در کاشت ایمپلنت مؤثر است و اگر استخوان از دست نرفته باشد و استخوان و لثه سالم باشد، همان لحظه می‌توان ایمپلنت را انجام داد در غیر این صورت باید پیوند استخوان انجام داد و 3 یا 4 ماه ایمپلنت را کاشت.

وی به بمیرای بعضی از افراد که دچار تحلیل لثه و عقب‌رفتگی لثه هستند، اشاره داشت و تصریح کرد: برای درمان تحلیل لثه می‌توان از لثه و سقف دهان خود فرد برداشت و استفاده کرد و به عنوان داربست طبیعی در داخل لثه قرار داد.

عضو انجمن پریودبنتولوژی آمریکا در برخی از افراد عقب  رفتگی لثه بسیار زیاد است و میزان لثه موجود خود فرد کم، که در این روش می‌توان از پوست جسد استفاده کرد به این صورت که سلول‌های پوست جسد را خارج کرده و این پوست را به عنوان داربست درون لثه قرار می‌دهند که بعد سلول خود فرد آرام آرام درون آن پوست می‌رود و به ترمیم لثه کمک می‌کند.

حسین‌پور ادامه داد: این روش که به اسم ویستا مشهور است، در اصل تونل زیر لثه‌ای است که با شکاف خیلی کوچک و بدون بریدن عروق در زیر لثه ایجاد می‌شود و می‌تواند به بهبودی و ترمیم لثه منجر شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر بیماری‌هایی که به تحلیل لثه منجر می‌شوند، گفت: بیماری لثه به دلیل وجود میکروب‌ها منجر می‌شود و اگر فردی دندان خود را خوب تمیز نکند، دچار بیماری لثه می‌شود که در ادامه به التهاب و تحلیل لثه منجر می‌شود.

دانشیار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: همچنین افرادی که از مسواک سفت و سخت استفاده می‌کنند، باعث می شود که لثه‌شان عقب‌نشینی کند و لثه از بین می‌رود که در ادامه به تحلیل لثه می‌انجامد.

مبدع روش جراحی پیوند لثه به روش ویستا، امروز بعدازظهر در سیزدهمین کنگره انجمن پریودبنتولوژی ایران در هتل المپیک این روش را به صورت زنده انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha