سلامت نیوز : کلینیک "ایمیدیس" متعلق به یک شهروند ایرانی در باکو به دلیل مغایرت جواب آزمایش یک شهروند آذری با تشخیص آزمایشگاه دیگر توقیف شده است.

یک منبع آگاه در سفارت ایران در باکو در گفت‌وگو با (ایسنا)، خاطرنشان کرد: سوم مرداد ماه امسال افرادی به عنوان ماموران وزارت کشور جمهوری آذربایجان وارد کلینیک پزشکی "ایمیدیس" باکو متعلق به "احد آبادی پسند شارف" شدند و بدون ارائه مجوزی مبادرت به توقیف و مصادره تعدادی از تجهیزات کلینیک و رسانه‌یی کردن خبر آن کردند.

وی افزود: پس از مراجعه این تبعه ایرانی به سفارت ایران در باکو، موضوع از طریق مراجع مربوط در جمهوری آذربایجان پیگیری شد و بعد از گذشت حدود دو ماه، وزارت کشور جمهوری آذربایجان دلیل این اقدام را کلاهبرداری کلینیک یاد شده از یک فرد آذری عنوان کرده است.

این مقام آگاه افزود: نماینده سفارت ایران نیز با مسوولان حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان دیدار و خواستار روشن شدن موضوع شد. آنان تصریح کردند که یکی از مراجعان برای انجام آزمایش پزشکی به آن کلینیک مراجعه کرد و نتیجه آزمایش وی حاکی از وجود انگل بود، در حالی که جواب آزمایش کلینیک دیگر خلاف این را نشان داد.

او ادامه داد: رییس اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته جمهوری آذربایجان در پاسخ به پرسش نماینده سفارت ایران مبنی بر این که تشخیص نادرست یک آزمایشگاه چه ارتباطی با جرایم سازمان یافته دارد، بدون ارایه دلیل قانع کننده اعلام کرد، موضوع در حال پیگیری است و باید منتظر رای دادگاه بود.

این منبع آگاه به نقل از مالک ایرانی کلینک ایمیدیس گفت: وی با توجه به وضعیت پیش آمده از همان تاریخ ناگزیر به توقف فعالیت کلینیک شد.

وی تاکید کرد: به دلیل طولانی شدن رسیدگی به وضعیت پیش آمده، پزشکان طرف قرارداد نیز در صدد لغو قرارداد خود هستند و سرنوشت کلینیک در هاله‌ای از ابهام است.

سفارت ایران در باکو پیش از این اعلام کرده بود که در ماه‌های گذشته تعداد شکایات و گزارش‌های رسیده به سفارت در مورد فشار به اتباع ایرانی و مطالبات غیرمتعارف از آنان در جمهوری آذربایجان افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha