امروز از 56 هزار میلیارد تومان هزینه حوزه سلامت، 40 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می شود که از این میزان 5 هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولتی استفاده می شود و 9 هزار میلیارد تومان توسط بیمه ها پرداخت می شود.

هشدار معاون وزیر بهداشت نسبت به کاهش بودجه سلامت
سلامت نیوز : معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: کاهش بودجه 40 درصدی بخش پیشگیری از بیماریها در سال 92 در مقایسه با سال 91 هشدار جدی برای بخش سلامت است که اگر به آن پرداخته نشود باید هزینه های بیشتری را در حوزه درمان داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ طاهر موهبتی گفت: تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش سهم هزینه های مردم از  اهداف سند چشم انداز توسعه است.

وی ادامه داد: نگاه عالمانه به سند چشم انداز توسعه در افق 1404، نشان می دهد که برخورداری مردم از سلامت، امنیت غذایی و اجتماعی، داشتن نهاد مستحکم خانواده و برخورداری از بیمه برای همه باید اتفاق بیفتد.

موهبتی اظهار کرد: امروزه سلامت دیگر به معنای فقدان بیماری نیست، بلکه رفاه در مسائل روحی و روانی و معیشتی نیز به نوعی سلامت محسوب می شود زیرا توسعه پایدار در گرو جامعه سالم و جامعه سالم در گرو انسان سالم و انسان سالم نیز یکی از ویژگیهای معنویت است که معنویت نیز در گرو معیشت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: هم اکنون 70 درصد هزینه های درمان از سوی خود مردم پرداخت می شود و این در حالی است که باید تا دو سال آینده بر اساس سند چشم انداز توسعه سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی 30 درصد باشد .

وی افزود: امروز از 56 هزار میلیارد تومان هزینه حوزه سلامت، 40 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می شود که از این میزان 5 هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولتی استفاده می شود و 9 هزار میلیارد تومان توسط بیمه ها پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha