سلامت نیوز : محققان هلندی دریافته اند، نشستن طولانی مدت جلوی تلویزیون، باعث سفت شدن رگ ها می شود که این امر احتمال بروز بیماری قلبی را در آینده افزایش می  دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ نکته ای که باعث نگرانی می شود، این است که ورزش نمی تواند تمامی خطرات نشستن طولانی مدت جلوی تلویزیون را از بین ببرد. نتایج مطالعات در گذشته نشان می داد تماشای تلویزیون با افزایش وزن، کلسترول، فشار خون و دیابت ارتباط دارد اما در این مطالعه جدید، محققان بررسی کرده اند که آیا علایم اولیه آسیب به علت کم تحرکی در افراد جوان قابل ردیابی است یا نه. نتیجه بررسی روی۳۷۳ داوطلب زن و مرد ۳۲ تا ۳۶ ساله نشان داد، افرادی که رگ های سفت در سر و گردن داشتند، روزانه بیش از ۲۰ دقیقه به تماشای تلویزیون می پرداختند یا با رایانه کار می کردند.

این سفتی در رگ های پا نیز مشاهده می شد. انعطاف ناپذیری رگ ها، فرد را به فشار خون بالا و بیماری قلبی عروقی در سال های آینده مستعد می کند. جالب است بدانید ورزش کردن، اثر سوء بی تحرکی را کاملا از بین نمی برد. اگر چه این افراد، بلافاصله با مشکل مواجه نخواهند شد اما در آینده خطر بیماری  افزایش پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha