سلامت نیوز : مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: از زمان تاسیس سازمان انتقال خون ایران ،هیچ گونه خون و فرآورده های خونی (گلبول قرمزفشرده شده ،پلاسما، پلاکت وکرایو)به کشور وارد نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بشیر حاجی بیگی افزود: خون و فرآورده های آن درکشور ما از طریق اهداء داوطلبانه اهداء کننده تامین می شود .

وی با تاکید به اینکه واردات خون هیچ‌گونه توجیه علمی ندارد چراکه در مراکز علمی دنیا و سازمان بهداشت جهانی به دلیل مسایل اپیدمیولوژیک هرکشور، واردات خون از کشورهای دیگر را بطور کل ممنوع اعلام کرده است ، گفت: به همین دلیل است که در پایگاه های انتقال خون دریافت خون را مشروط به ارائه کارت ملی اهدا کننده می دانند.

حاجی بیگی یادآور شد: ممکن است برخی از داروهای مشتق از پلاسما که زیرمجموعه دارویی کشور بوده وسیاستگزاری و برنامه ریزی آن مانند تمام داروهای دیگر تحت مدیریت سازمان غذا و دارو دروزارت بهداشت است وارد کشور شوند اما خون وفرآورده های آن با مشتقات دارویی تفاوت بسیار دارند.

وی افزود: درحال حاضراهداء کنندگان 27 واحد به ازای هر هزارنفر خون را تامین می کنند و از هرکیسه خون اهداء شده به سه بیمار (پلاسما،پلاکت،گلبول قرمز)استفاده می شود .

مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در ادامه خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس سازمان انتقال خون ،خون وفرآورده های آن بصورت صددرصد رایگان به مراکز درمانی توزیع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha