سلامت نیوز : یک جراح قلب گفت: برای اولین بار عمل جراحی ترمیم دریچه ریوی با استفاده از دریچه هموگرافت تک لتی در بیمارستان فوق تخصصی قلب شهید چمران اصفهان بروی سه کودک یک ساله مبتلا به تترالوژی فالوت انجام شد.

دکتر حمید بیگدلیان در گفت وگو با ایسنا ، در خصوص عمل جراحی ترمیم دریچه ریوی با استفاده از دریچه هموگرافت تک لتی که به کمک تیم جراحی اطفال که به سرپرستی خود ایشان انجام شد، اظهارداشت: نارسایی دریچه ریوی در درازمدت منجر به نارسایی در بطن راست فرد بیمار می شود و این امر احتمال مرگ و میر را زیاد می کند؛ بنابراین با کمک این روش برای نخستسن بار دریچه ریوی نارسای نوزاد بیمار با کمک دریچه هموگرافت تک لتی یک فرد فوت شده که از دانشگاه تهران ارسال شد ترمیم یافت.

وی در خصوص مزیت های این روش جدید، افزود: دریچه ریوی بیماری با افزایش سن او قابلیت رشد را دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

بیگدلیان درباره بیماران مبتلا به تترالوژی فالوت، ادامه داد: نوزادان و شیرخواران مبتلا به این بیماری در صورت عدم درمان به دلیل نرسیدن اکسیژن لازم به بدن در معرض حملات مغزی قرار می گیرند، در کنار آن این بیماری موجب نارسایی ارگان‌ها مختلف دیگر بدن می شود، بنابراین انجام عمل جراحی با روش جدید برای این دسته از بیماران ضروری به نظر می رسد.

به گفته این جراح 80 درصد هزینه این عمل جراحی توسط یک موسسه خیریه پرداخت شده است.

دکتر بیگدلیان در خصوص وضعیت بیماران، افزود: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت عمومی این سه کودک بسیار رضایت بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha