جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
کد خبر: 85783

گیاهان نه تنها در پخت غذا ایجاد طعم و عطر می کنند، بلکه دارای فواید بسیاری در حفظ سلامتی میباشند. شما می توانید گیاهان را خشک کرده و در زمستان از آنها استفاده کنید و لذت ببرید.

درمان ده بیماری با 10 گیاه
سلامت نیوز: گیاهان نه تنها در پخت غذا ایجاد طعم و عطر می کنند، بلکه دارای فواید بسیاری در حفظ سلامتی میباشند. شما می توانید گیاهان را خشک کرده و در زمستان از آنها استفاده کنید و لذت ببرید. در زیر با 10 گیاه برای درمان 10 بیماری آشنا می شویم:

1- سرفه می کنید:


رزماری مصرف کنید.اکالیپتول موجود در این گیاه معطر، به کاهش احتقان قفسه سینه  و خروج آسانتر اخلاط از بدن کمک می کند.به علاوه رزماری سرشار از تانین ضد التهابی است که در تسکین گلودرد بسیار مفید است.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با رزماری: لوبیا سفید، مرغ، پنیر، گوشت قرمز و مرغ کباب شده، سیب زمینی، ذرت و سیب.

2- قاعدگی دردناک دارید:


پونه کوهی مصرف کنید. مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری پونه کوهی در دوران قاعدگی می تواند موجب کاهش دردهای قاعدگی شود.تیمول و کارواکرول موجود در این گیاه موجب جلوگیری از انقباضات دردناک رحم می شود.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با پونه کوهی:قارچ، سس گوجه فرنگی، زیتون، کدو و ماهی.

3- ناراحتی های دستگاه گوارش دارید:


شوید مصرف کنید.مطالعات نشان داده است که لیمونن موجود در شوید به عنوان یک آنتی بیوتیک، در از بین بردن باکتری های مضر روده ای عمل می کند.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با شوید: ماهی قزل آلا، تخم مرغ ، خیار ، مرغ، پنیر چدار ، سبزیجات سبز، سوپ، پنیر خامه ای ، چغندر و هویج .

4- دچار گرفتگی سینوزیت شده اید:


فلفل مصرف کنید.کپسایسین محرک در کاین موجب غیرفعال کردن انتقال دهنده های عصبی متصل به التهاب می شود که نتیجه این امر کاهش فشار و التهاب سینوزیت می باشد.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با فلفل: سبزیجات ریشه ای ، مرغ کبابی، برنج ، شکلات، سبزیهای برگ دار، میگو، تخم مرغ، ذرت بو داده، ساندویچ های کبابی ، پنیر ، لوبیا و سوپ .

5- احساس خستگی می کنید:


گشنیز مصرف کنید.اسید کربوکسیلیک موجود در گشنیز به عناصر فلزی سنگین موجود در خون مانند جیوه، متصل می شود و موجب خروج آنها از بدن می شود.خارج شدن این عناصر از بدن موجب از بین رفتن احساس خستگی، دردهای مزمن مفاصل و افسردگی می شود.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با گشنیز: آوکادو ، غذاهای دریایی ، ذرت، لوبیا قرمز و سفید و استیک .

6- دچار نفخ شده اید:


نعناع مصرف نمایید. نعناع حاوی منتول می باشد که یک ترکیب گیاهی طبیعی است که باعث کاهش اسپاسم های دردآور روده ای میشود.تحقیقات نشان میدهد که مصرف نعناع باعث کاهش 40 درصدی دردهای شکمی می شود.  

مواد غذایی مناسب در ترکیب با نعناع: بادمجان ، گوجه فرنگی ، گوشت بره ، نخود سبز ، هندوانه، خربزه ، نوشیدنی های سرد و گرم .

7- درد مفاصل دارید:


به غذای خود پودر کاری اضافه کنید . کورکومین موجود در کاری، بدن را از تولید پروستاگلندین E 2 که ترکیبی است که موجب حساس شدن عصبها می شود، باز می دارد که این امر موجب کاهش درد مفاصل و عضلات می شود.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با کاری: عدس، انبه ، برنج، گل کلم و اسفناج .

8- دچار ورم شده اید:


جعفری مصرف کنید.جعفری منبع غنی از اپیل و میریستیکم می باشد و یک مدر (ادرار آور)طبیعی است که موجب تسکین ورمهای ناشی از نفخ می شود و از جذب نمک به بافتهای بدن جلوگیری می کند.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با جعفری: غلات ، پیاز، پنیر پارمسان ، پاستا، سالاد، غذاهای دریایی و گوجه فرنگی.

9- احساس ضعف می کنید:


به غذای خود ریحان بیفزایید. . اوژنول و اسید رزمارینیک موجود در ریحان باعث افزایش تولید دوپامین و سروتونین در مغز می شود . تحقیقات نشان داده است که مصرف ریحان می تواند در عرض سه روز موجب بهبود حالات خستگی شود و احساس بهتری را در بدن ایجاد کند.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با ریحان: گوجه فرنگی ، زیتون ، توت فرنگی ، خربزه ، پنیر موتزارلا ، پیتزا ، پاستا، ماهی سفید و پنیر فتا .

10- احساس تهوع دارید:


زنجبیل مصرف کنید.جینجرول موجود در زنجبیل باعث کاهش اسپاسم دستگاه گوارش می شود که بر طبق مطالعات این امر بهتر از هر دارویی موجب کاهش حالت تهوع می شود.

مواد غذایی مناسب در ترکیب با زنجبیل: مرکبات ، چای ، سیب زمینی شیرین، نارگیل ، پیاز، گلابی و برنج .
منبع: مجله پزشکی مادر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha