نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه بروز بادهای نمکی و وعده های مسئولان برای مهار این فاجعه گفت: هنوز هیچ یک از طر حهای مصوب نجات دریاچه اجرایی نشده است.

هیچیک از طرحهای مصوب نجات دریاچه ارومیه هنوز آغاز نشده است
سلامت نیوز: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه بروز بادهای نمکی و وعده های مسئولان برای مهار این فاجعه گفت: هنوز هیچ یک از طر حهای مصوب نجات دریاچه اجرایی نشده است.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با مهر با تأکید بر اینکه باید مطالعات جدی در زمینه نجات دریاچه ارومیه آغاز شود، اظهار داشت: نباید از عواملی که دریاچه را خشک کرده است، غافل ماند بلکه باید اقدامات کارشناسی این عوامل را ریشه یابی و بررسی کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح هایی که برای نجات دریاچه ارومیه به تصویب رسیده، اجرایی نشده است، تصریح کرد: در واقع علاج دریاچه ارومیه بسیار دیر شده اما می بایست در این باره اقدامات جدی هر چه سریعتر انجام شود. چرا که با دیر تر انجام شدن این اقدامات به خطر افتادن موقعیت گردشگری منطقه، از بین رفتن آب های زیرزمینی، بادهای نمکی، از بین رفتن زمین های کشاورزی و بیماری های تنفسی از عواقب دیر رسیدن به مشکلات دریاچه ارومیه است.

سعیدی با بیان اینکه مدیریت آب در مزارع و تغییر الگوی کشت در حوضه دریاچه ارومیه کاربرد بسیاری دارد، افزود: وجود ضعف و مشکلات مدیریت بهینه مصرف آب در مزارع از موضوعات چالشی است که باید برای آن راهکار جدیدی ارائه شود.

وی در پایان با بیان اینکه آبرسانی به دریاچه ارومیه در نجات آن تأثیرگذار نیست، گفت: تا زمانی که اقدام مهم کارشناسی شده ای برای نجات دریاچه ارومیه صورت نگیرد هر میزان آبی که در آن منتقل شود، بی نتیجه مانده و اثری در نجات آن از بحران نخواهد داشت.

بنابه نظر کارشناسان دریاچه ارومیه 14 میلیارد متر مکعب کمبود آب دارد و باید سالانه بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب آب به آن تزریق شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha