جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 85810
سلامت نیوز: پزشکان اطفال تاکید دارند والدینی که نوزادان خود را قنداق می‌کنند با آسیب رساندن به استخوان لگن آنان، سلامت فرزندشان را به خطر می‌اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «نیکولاس کلارک» از متخصصان بیمارستان دانشگاه «سوتامپتون» در انگلیس گفت: والدینی که برای آرام ساختن نوزدانشان آنان را قنداق کرده و دست‌ها و پاهای کودک را در میان پتو می‌پیچند به استخوان لگن آنان که در حال رشد است آسیب می‌رسانند.

قنداق کردن نوزادان در بسیاری از فرهنگ‌ها امری رایج است و والدین تصور می‌کنند که پوشاندن نوزادان در میان پتو به آنان این حس را القا می‌کند که در رحم مادر هستند و در نتیجه آرام می‌شوند اما با این کار حرکت پاهای نوزاد محدود می‌شود و می‌تواند در رشد مفصل لگن مشکل ایجاد کند.

نیکولاس کلارک گفت: برای آن که استخوان لگن رشد معمول خود را داشته باشد پاها باید بتوانند به راحتی خم شوند که این وضعیت به رشد طبیعی مفاصل لگن می‌انجامد.

پاهای نوزاد نباید به سختی پوشانده و به یکدیگر فشار داده شوند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی،‌ «رزماری دادز» از موسسه تربیتی NCT نیز گفت: لازم است والدین نسبت به عارضه «دیسپلازی هیپ» ناشی از قنداق کردن نوزاد آگاهی داشته باشند.

دررفتگی یا دیسپلازی هیپ، مشکلی است که نسبتا در نوزادان دختر شایع است. این عارضه یک اختلال در مفصل بین سر استخوان ران و حفره‌ای است که در استخوان لگن واقع شده است. این عارضه باعث ایجاد مشکل جهت حرکت استخوان ران به بالا و پیشگیری از حرکت طبیعی آن می شود. در نهایت نیز توانایی حرکت و راه رفتن را در فرد محدود کرده و بعدها به آرتریت منجر می‌شود.

برخی والدین تمایل دارند تا نوزادان خود را قنداق کنند اما توجه به این نکته مهم است که دمای بدن نوزادان بیش از حد افزایش نیابد و حرکت پاهایشان نیز محدود نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha