جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 85813
سلامت نیوز: بررسی جدید پزشکان انگلیسی نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به آبله مرغان بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این آزمایش‌ها اطلاعات مربوط به 49 کودک در مدت 6.5 سال مورد ارزیابی قرار گرفت. این کودکان در این فاصله زمانی به بیماری آبله مرغان مبتلا شده و سکته مغزی را نیز تجربه کرده بودند.

در این بررسی مشخص شد کودکان مبتلا به آبله مرغان شش ماه پس از ابتلا به این ویروس نسبت به مواقع دیگر بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

طبق بررسی‌های انجمن ملی سکته مغزی انگلیس، احتمال سکته مغزی در کودکان نادر است و سالانه از بین هر 100 هزار کودک و نوجوان زیر 15 سال، شش مورد سکته مغزی گزارش می‌شود. این آمار تایید می‌کند تعداد کودکانی که پس از ابتلا به آبله مرغان سکته مغزی را تجربه می‌کنند بسیار پایین است.

پیش از این در مطالعه‌ای که در سال 2001 میلادی انجام گرفت مشخص شد حدود 31 درصد کودکانی که سکته مغزی کرده‌اند یک سال پیش از آن آبله مرغان داشته‌اند در حالی که این آمار سال گذشته 9 درصد بوده است.

محققان دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن اظهار داشتند: در میان کودکانی که سکته مغزی می‌کنند مشکلاتی همچون بیماری‌های عصبی شایع است و لازم است بررسی‌هایی بیشتری انجام شود تا چگونگی تاثیر آبله مرغان و دیگر عفونت‌ها بر افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی در کودکان مشخص گردد.

محققان همچنین اظهار داشتند: ارتباط میان آبله مرغان و سکته مغزی در افراد بزرگسال تایید نشده است.

به علاوه طبق بررسی‌ها تا این لحظه بین آبله مرغان و سکته مغزی ارتباطی مشاهده شده اما این هنوز به این مفهوم نیست که آبله مرغان علت سکته مغزی است.

به گزارش لایوساینس، این احتمال وجود دارد که ویروس آبله مرغان با آسیب رساندن و ملتهب کردن رگ‌ها خطر مسدود شدن عروق را که به سکته مغزی منجر می‌شود، افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha