جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 85818
سلامت نیوز: پزشکان به افرادی که به انجام فعالیت های ورزشی علاقه مند هستند توصیه می کنند تا عادات ورزشی بد را در وجود خود نهادینه نکنند زیرا می تواند باعث خطرات سلامتی جدی برای آنان شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین پژوهش های انجام شده فعالیت های ورزشی مانند دویدن به مدت طولانی می تواند باعث تقویت عضلات در ناحیه پاها شود ولی برای سلامت بیشتر و تقویت تمامی ماهیچه های بدن لازم است تا افراد علاوه بر انجام ورزش های افقی ورزش های عمودی نیز انجام دهند و به نحوی تمام اعضای بدن خود را درگیر ورزش نمایند.

گفتنی است انجام تمرینات ورزشی بسیار شدید و فشرده در یک بازه زمانی طولانی می تواند باعث بیماری در عوض سلامت و تناسب اندام شود پزشکان توصیه می کنند تا در حین انجام دوره های ورزشی فرد استراحت کافی نیز داشته باشد.

بررسی ها نشان می دهند نوشابه های ورزشی که اغلب افراد حین ورزش کردن با خود حمل می کنند می تواند یک عامل خطرساز برای ابتلا به بیماری دیابت در آنها شود، پزشکان نوشیدن آب ساده و یا مخلوط و آب لیمو بدون شکر را به ورزشکاران توصیه می کنند.

از جمله عادات ورزشی نامناسب دیگر انجام تمرین های ورزشی مشابه به مدت طولانی است که به دلیل ایجاد مقاومت در بدن در مقابل آنها دیگر هیچ تاثیر خاصی بر سلامت بدن نمی گذارد و حتی می تواند زیان بار باشد، پزشکان توصیه می اکید می کنند تا افراد از ورزش های متنوعی برای سلامت بدن بهره بگیرند./ح

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha