سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واقعی سازی تعرفه‌های درمان در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه قرار گرفته است، اظهار کرد: واقعی سازی تعرفه‌های درمان مربوط به سه دسته از تعرفه‌های عمومی و غیر دولتی، دولتی و خصوصی است.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌و‌گو با (ایسنا)،‌ با اشاره به اینکه باید برابر ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه قیمت واقعی خدمات درمان تعیین شود، گفت: واقعی سازی تعرفه‌ها به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال شده است و نحوه محاسبه قیمت تمام شده خدمات درمان یا تعیین تعرفه‌ها با توجه به یک جزء فنی، حرفه‌ای و سیاست گذاری مشخص می‌شود.

به گفته وی، اگر دولت بتواند اعتبارات واقعی سازی تعرفه‌های درمان را لحاظ کند، با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توان پرداخت از جیب مردم در درمان کشور را کاهش داد.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد میزان پرداخت از جیب مردم در درمان کشور نیز تصریح کرد: هم اکنون پرداخت از جیب مردم بیش از 54 و تا 60 درصد است در صورتی که باید پرداخت از جیب مردم در بخش بستری 10 و در بخش سرپایی 30 درصد باشد.

هوشنگی با اشاره به اینکه بنابر تکلیف قانونی موضوع واقعی سازی تعرفه‌های درمان را آغاز کرده‌ایم، گفت: تا پایان سال بخشی از این طرح را به اتمام می‌رسانیم.

وی همچنین در مورد اینکه با توجه به برنامه‌های توسعه چه زمانی پرداخت از جیب مردم به 30 درصد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانیم بگوییم با این طرح پرداخت از جیب مردم در درمان کشور کاهش می‌یابد اما این موضوع باید ابتدا اعتباراتش مشخص شده و سپس در شورای عالی بیمه و دولت مصوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha