شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶

پیش از هر سخنی باید اعتقاد داشته باشید تغییر کردن بسیار آسان تر از آنچه تصور می کنید، است. چرا بسیاری از مادر زندگی و شرایطی که به هیچ عنوان از آن رضایت نداریم باقی می مانیم و هر روز و هر لحظه خود را عذاب می دهیم؟

چطور بر ترس های خود غلبه کنیم؟
سلامت نیوز : پیش از هر سخنی باید اعتقاد داشته باشید تغییر کردن بسیار آسان تر از آنچه تصور می کنید، است.  چرا بسیاری از مادر زندگی و شرایطی که به هیچ عنوان از آن رضایت نداریم باقی می مانیم و هر روز و هر لحظه خود را عذاب می دهیم؟ پاسخ آن بسیار واضح است: ترس. وقتی به گذشته نگاه می کنید، می بینید سال های زیادی از عمر و جوانی خود را در مسیری طی کرده اید که هیچ برای شما نداشته است و موجب آزار و ناراحتی شما نیز بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ در این سال ها، ترس به جای شما تصمیم می گرفته و انتخاب می کرده است. به طور مثال، اگر در شرکتی کار می کنید که از کار و محیط آن متنفر هستید، فقط ترس از پیدا نکردن کار بهتر است که آنجا می مانید. همین ترس باعث می شود تا هیچ گاه در شغل خود پیشرفت نکنید زیرا علاقه ای به آن ندارید و فقط برای دریافت حقوق آن را انجام می دهید. ساعت  های زیادی در محیط کار با شغل دوست نداشتنی خود دست و پنجه نرم می کنید و آخر روز خسته و بی انرژی به خانه باز می گردید.

ترس در همه جنبه های زندگی ما وجود دارد. این ترس نامریی و بی مروت بیشتر انسان ها را از رسیدن به آنچه دوست دارند، باز می دارد. آنها را از پیشرفت باز می دارد. ترس همچون دیواری است که جلوی دید شما به واقعیت ها را گرفته است. به واسطه ترس نمی توانید خوشحالی یا خوشبختی واقعی را لمس کنید. ترس به ما می گوید حساس هستیم و قدرت ریسک نداریم. اما اینها فقط تلقین های بی اساسی هستند که باید بر آنها غلبه کرد.

ترس به ما می گوید باید خدا را شکر کنید که همین کار را دارید و در انتهای ماه، حقوقی دریافت می کنید. ترس می گوید لازم نیست توقع بیشتر از زندگی داشته باشید و همین که هست، کافی است. خدا می داند این ترس چه چیزهای دیگری به مغز ما فرو می کند و چطور ذهن ما را شست‌وشو می دهد! تا زمانی که نخواهیم واقعیت ها را ببینیم، در همین شرایط خواهیم ماند.

ایمان داشته باشید که بیشتر مردم توان یادگیری دارند و می توانند با کمی ژرف‌اندیشی و نگاه به گذشته، استعدادها و مهارت های خود را پیدا کنند. از همین لحظه تلاش کنید تا چشم های خود را بشویید و واقعیت ها را ببینید. ترس را دور بریزید. به تلقین های منفی او اهمیت ندهید. دروغ های او را باور نکنید. شما یک انسان هستید. روح خدا در شما دمیده شده  است. مگر می شود استعداد و توان تغییر و پیشرفت نداشته باشید؟ شما جانشین خدا هستید بر روی زمین، پس تا حد اندکی قدرت های او را نیز در خود دارید. موقعیت خود رابررسی کنید. آرزو، اهداف، علاقه مندی و نیازهای خود را یادداشت کنید. فرصت ها و موقعیت ها را بررسی کنید. برنامه ریزی کنید. دانش و مهارت های لازم را بیاموزید. برای خود چشم انداز چند ساله تعیین کنید. در مسیر تحقق آنها موانع را با صبر و بردباری پشت سر بگذارید و ناامید نشوید. به قدرت خود و پشتیبانی خدا ایمان داشته باشید.

انسان ها تا با مشکل جدی روبه رو نشوند، متوجه نمی شوند در چه شرایط اسف‌باری خود را گرفتار کرده اند. اگر مشکلات شما نیز تلنگری به درون شما زده است، از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

برای فائق آمدن بر ترس های بازدارنده و رسیدن به رویاها و اهداف، برای شما چند پیشنهاد داریم:

•    به بدترین شرایط فکر کنید: و درباره آن با خود صادق و واقع گرا باشید. به طور مثال، اگر شغل خود را از دست بدهید، گرسنه نخواهید ماند. مشکلات مالی قابل حل هستند. شاید ترس از گرسنگی و فقر در دل شما ریشه داشته باشد. اما ترس شما برای فقر نیست، بلکه برای شرمندگی است.

•    با ترس رودررو نجنگید: به ترس های خود نگاه کنید. با کمی تفکر عمیق می توانید ریشه ترس های خود را بیابید. فقط سعی کنید ترس ها را شخم بزنید و دور بریزید. تا زمانی که درک نکنید چرا این ترس شما را عقب نگه داشته است نمی توانید این ماموریت را انجام دهید.

•    پشتیبان پیدا کنید: هر زمان که بخواهید در زندگی تغییر ایجاد کنید، یک نفر هست که مانع شما بشود و مدام «نه» در کار بیاورد. اطراف خود را از آدم هایی پر کنید که شما را تشویق می کنند و هنگام شک و تردید به شما کمک می کنند تا تصمیم درست بگیرید.

•    مراقب محدودیت هایی خودساخته باشید: گاهی دلیل اینکه برای رسیدن به شرایط دلخواه خود تلاش نمی کنید این است که کلی محدودیت برای خود و ذهن خود تعیین کرده اید. اگر برای بهبود و تغییر در زندگی اقدام کنید، مطمئن باشید همه مسایل در مسیر پیشرفت شما مهیا خواهند شد. فقط کافی است خود را از چهارچوب های بی ارزش رها کنید.

•    تلاش کنید: اگر مدام بنشینید و برای تغییر برنامه ریزی کنید و هیچ اقدامی صورت ندهید، هیچ تغییری در زندگی شما ایجاد نخواهد شد. همه ترس ها همچنان باقی می مانند و شما نمی توانید آن چه می خواهید را بیابید. همت کنید. پس از برنامه ریزی باید نخستین قدم ها را برداشت. اگر قدم اول برای تغییر را بردارید، قدم های بعدی با آسانی بیشتر برداشته خواهند شد.

همیشه مواجه شدن با ترس ها در زندگی، یکی از سخت ترین کارهای دنیا است. اما مطمئن باشید به محض اینکه قدم نخست برای تغییر را بردارید، متوجه می شوید همه چیز بسیار آسان تر از آنچه تصور می کنید، است. تغییر و غلبه بر ترس همیشه و در همه حال، ارزش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha