شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 85845

پیاده روی در صورتی که مرتب و منظم و به عنوان فعالیتی ورزشی انجام شود می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

پیاده‌ روی اکسیر پیشگیری و درمان
سلامت نیوز : سال‌هاست پژوهشگران از فواید پیاده‌روی می‌گویند و ظاهرا هر چه تحقیقات علمی بیشتری در این زمینه صورت می‌گیرد، شواهد محکم‌تری برای یافته‌های قبلی به دست می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب ؛ امروزه در پرتو دانش جدید پزشکی، پیاده روی کم کم از یک فعالیت ساده جسمانی نه چندان مهم به فعالیتی مهم برای سلامتی تبدیل می شود و علاوه بر خواص پیشگیرانه در برابر بیماری های خطرناکی که مسائل اصلی سلامت در روزگار ما به شمار می رود، حتی می تواند دستیار پزشکان و باعث شفای بیماران شود.

نتایج پژوهش وسیعی که بتازگی منتشر شده، نشان می دهد پیاده روی در صورتی که مرتب و منظم و به عنوان فعالیتی ورزشی انجام شود، می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. پژوهشگران دریافته اند زنانی که پس از دوران یائسگی فعالیت جسمانی بسیار بالایی داشتند یا دست کم هفت ساعت در هفته پیاده روی می کردند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار گرفتند.

پژوهشگران در این مطالعه، 73 هزار و 615 زن یائسه را از منظر میزان و شدت فعالیت جسمانی شان مورد بررسی قرار دادند. نتایج این بررسی گسترده نشان می دهد زنان شرکت کننده که هر روز فعالیت های جسمانی متنوعی انجام می دادند، 25 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار داشتند و زنانی که دست کم هفت ساعت در هفته پیاده روی می کردند، 14 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار داشتند.

از آنجا که بسیاری از افراد پیاده روی را دوست دارند و تمایل بسیاری به انجام آن نشان می دهند، محققان می گویند با تبدیل پیاده روی به فعالیت غالب در اوقات فراغت، همه زنان می توانند از فواید پیشگیرانه آن بهره مند شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی های پیاده روی این است که هم می توان به تنهایی و هم به صورت گروهی آن را انجام داد و نیازی به امکانات خاص ندارد. علاوه بر آن، ورزش ملایمی است و هر گروه سنی هم می تواند به آن بپردازد. تحقیقاتی که به فواید پیاده روی می پردازد، نشان می دهد انجام پیاده روی البته با روحیه و نشاط بالا می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را نیز کاهش دهد. فعالیت های جسمانی منظم بخصوص ورزش فواید دیگری نیز دارد که شاید در حال حاضر باورشان برای ما کمی دشوار باشد. نتایج برخی پژوهش ها نشان می دهد ورزش می تواند به اندازه داروهایی که در درمان برخی بیماری ها از جمله برخی بیماری های قلبی و دیابت مورد استفاده قرار می گیرد در روند درمانی موثر باشد. مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، تاثیر ورزش را بر درمان چهار بیماری گوناگون در مقایسه با دارودرمانی بر همین بیماری ها بررسی کرده است.

این بیماری ها عبارتند از: بیماری های قلبی، ریکاوری سکته مغزی، درمان سکته قلبی و پیشگیری از دیابت. این مطالعه علاوه بر نقش مثبت ورزش در این موارد گزارش می دهد حتی در موارد خاصی از درمان، اختلاف قابل توجهی میان گروه هایی از شرکت کنندگان که برای درمان بیماری شان به ورزش متوسل شده اند با گروه هایی از شرکت کنندگان که از دارو استفاده کردند، وجود نداشته است.

خانم آلفا پتل، از متخصصان مطالعه سرطان سینه و متخصص بیماری های واگیردار در انجمن سرطان آمریکا می گوید: امروز که درست به سبک زندگی مان نگاه می کنیم، بیشتر و بیشتر خود را در دام بی تحرکی گرفتار می بینیم و این در حالی است که همه ما بخوبی آگاهیم وقتی پای این فعالیت ها به زندگی روزمره مان باز می شود، چه فواید شگرفی با خود به همراه می آورد. اکنون ما اطلاعات و دانسته های بسیاری درباره نقش مثبت فعالیت های جسمانی در پیشگیری از سرطان و نقش مخرب چاقی در ابتلا به این بیماری هولناک داریم. درست است که از همان ابتدا نتایج پژوهش هایمان فواید ورزش در پیشگیری از سرطان و چاقی را نشان داده است، اما هر چه بیشتر پیش می رویم بیشتر و بیشتر درباره تاثیر قوی آنها بر سرطان می آموزیم.

به همین دلیل است که اکنون متخصصان سلامت عمومی توصیه می کنند افراد به مدت 5 / 2ساعت در هفته ورزش ملایم مانند پیاده روی را در برنامه خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha