معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتایج ارزشیابی عملکرد فعالیتهای پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی در سال 85 را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، مرکز توسعه و هماهنگی معاونت تحقیقات و فناوری نتایج این ارزشیابی را در راستای ارتقاء وضعیت پژوهش علوم پزشکی کشور در دانشگاهها و مراکز تحقیقات منتشر کرده است.

در این ارزشیابی، اهدافی مانند تعیین رتبه دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور بر حسب امتیازات تراز شده عملکرد فعالیتهای پژوهشی، شناسایی نقاط ضعف دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در زمینه پژوهش و کمک به حل مشکلات آنها، شناسایی ظرفیتهای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی در محورهای مختلف مورد ارزیابی جهت استفاده بهینه در راستای اهداف کلان پژوهشی کشور و در نهایت تعیین سیاست های اجرایی، به اجرا در آمده است.

رتبه بندی تیپ یک

بر اساس این ارزشیابی در میان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک، دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز تراز شده 736.47 رتبه نخست، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با امتیاز تراز شده 363.69  رتبه دوم و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با امتیاز تراز شده 303.43 رتبه سوم را بدست آورده اند.

رتبه بندی تیپ دو

در میان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو، دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله با امتیاز تراز شده 239.82 رتبه نخست، دانشگاه علوم پزشکی مازندران با امتیاز تراز شده 131.71 رتبه دوم و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با امتیاز تراز شده 63.09 رتبه سوم را بدست آورده اند.

رتبه بندی تیپ سه

همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با امتیاز تراز شده 34.52 رتبه نخست، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با امتیاز تراز شده 17.9 رتبه دوم و دانشگاه علوم پزشکی لرستان با امتیاز تراز شده 16.8 رتبه سوم را در میان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ سه بدست آورده اند.

رتبه بندی بر اساس شاخص حاکمیت و رهبری

مراکز تحقیقاتی و دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس شاخصهای متعددی از جمله حاکمیت و رهبری، تولید دانش و توانمندسازی نیز ارزشیابی شده اند که بر اساس شاخص حاکمیت و رهبری دانشگاه علوم پزشکی قزوین 79.2 امتیاز، دانشگاه علوم پزشکی کردستان 77 امتیاز و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 74.6 امتیاز کسب کرده اند.

محور تولید دانش و توانمند سازی

به گزارش مهر، در محور تولید دانش دانشگاه علوم پزشکی تهران 39 هزار و 489.7 امتیاز، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 16 هزار و 692 امتیاز و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 10 هزار و 341.4 امتیاز بدست آورده اند و در محور توانمند سازی نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران یک هزار و 141 امتیاز، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 571 امتیاز و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 491 امتیاز بیشترین امتیازات را بدست آورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha