سلامت نیوز : سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، دارویی و درمانی با بیان این که موضوعات مرتبط با جرایم و تخلفات پزشکی در این دادسرا بیشتر ناشی از قصور پزشکی در جراحی‌های پلاستیک است، گفت: در بعضی از این پرونده‌ها عوارض زیادی برای افراد ایجاد شده و در نهایت منتهی به طرح شکایت بیمار علیه پزشک و تشکیل پرونده قضایی می‌شود.

حسین معتمدنیا در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: برگزاری همایش‌های طب و قضا در جهت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی و رفع چالش‌های موجود میان طب و قضا بسیار تاثیرگذار است. پیشنهادات مطرح شده درباره چالش‌های موجود می‌تواند منتهی به اصلاح یک روش یا تدوین یک قانون در مجلس شود.

وی با اشاره به چهارمین همایش طب و قضا در شیراز اظهار کرد: مهمترین موضوع مورد بررسی در این همایش چگونگی اظهارنظر در موضوعات ارجاعی به پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی است. امروز اگر به پزشک موضوعی ارجاع می‌شود باید بر اساس قانون و شرح وظایفش اظهارنظر کند و متقابلا قضات نیز باید میزان و حدود صلاحیت‌ها را در نظر بگیرند و تداخلی در امر این دو مرجع به وجود نیاید.

سرپرست دادسرای ناحیه 19 تهران در تشریح وظایف این دادسرا، گفت: این دادسرا صرفا به جرایم پزشکی رسیدگی نمی‌کند، بلکه پرونده‌هایی مربوط به معضلات زیست محیطی، تخلفاتی در حوزه ثبت علایم تجاری و اختراعات از دیگر موضوعات مورد بررسی در دادسرای ناحیه 19 تهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha