یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8586

مقامات چینی می‌گویند پدر آخرین قربانی آنفلوآنزای پرندگان در این کشور نیز به این بیماری مبتلا شده و این امر نگرانی سازمان بهداشت جهانی را در مورد انتقال انسان به انسان بیماری برانگیخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه وزارت بهداشت چین اعلام کرد یک مرد 52 ساله به نام لو در شهر شرقی نانجینگ که پسرش یکشنبه گذشته به علت ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان درگذشته بود، نیز به ویروس H5N1 مبتلا است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز در ژنو اعلام کرد که سه توضیح احتمالی برای این رویداد وجود دارد: این پدر و پسر ممکن است از یک حیوان مشابه، از دو حیوان بیمار متفاوت، یا از یکدیگر بیماری را گرفته باشند.

ویروس H5N1 عامل آنفلوآنزای مرگبار پرندگان تنها در موارد بسیار نادری از انسان به انسان منتقل شده است، اما دانشمندان نگران هستند که به علت بروز جهش‌های ژنتیکی امکان انتقال ساده و گسترده این ویروس میان انسان‌ها به وجود آید و در نتیجه همه‌گیری جهانی بیماری رخ دهد.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت چین این مرد 52 ساله هنگامی به دنبال مرگ پسرش تحت مراقبت پزشکی قرار داشت،دچار تب و ذات‌الریه شد.

بنابر این گزارش همه افرادی که با این مرد تماس داشته‌اند، تحت مراقبت بوده‌اند ولی مورد جدید دیگری از بیماری کشف نشده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha