تحقیقات جدید نشان می دهد که اختصاص دادن زمان و وقت بر ای جست و جو کردن انواع تصاویر غذا باعث می شود که غذا کمتر لذت بخش باشد .

چگونه اینستاگرام بر اشتهای شما اثر می گذارد ؟
سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد که اختصاص دادن زمان و وقت بر ای جست و جو کردن انواع تصاویر غذا باعث می شود که غذا کمتر لذت بخش باشد .
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایکوسنترال، تحقیقات جدید نشان می دهد که اختصاص دادن زمان و وقت بر ای جست و جو کردن انواع غذا باعث می شود که غذا کمتر لذت بخش باشد .

نگاه کردن به عکس غذاها یی که دوستان شما در صفحه اینستاگرام قرار می دهند می تواند این احساس را به شما دست دهد که شما هم خوردن چنین غذایی را تجربه کرده اید ، در نهایت اشتهای شما کاهش می یابد .

در برخی مواقع هم ممکن است شما به این دلیل آن که فقط تصاویری از غذا را می بینید، بدون آن که مزه آن را بچشید اشتهای شما کاهش یابد .

محققان به این نتیجه رسیده اند که در معرض مداوم غذا قرار گرفتن باعث می شود که از مزه آن غذا اشباع شوند و کمتر نیاز به خوردن غذا پیدا می شود .

وقتی مدام عکس های غذا را مشاهده کنید ، لذت اولیه خوردن غذا از بین می رود برای مثال وقتی برای اولین بار بازی کامپیوتری را انجام می دهید،  بازی کردن لذت بیشتری دارد تا بازی کردن در دفعات بعدی .

 اگر می خواهید لذت غذا خوردن را تجربه کنید باید از نگاه کردن مکررو بیش از حد به تصاویر غذا خودداری کنید .

هم چنین اگر شما از خوردن غذایی منع شده باشید ، شما بیشتر تحریک می شوید تا به تصاویر آن غذای منع شده نگاه کنید .نگاه کردن به تصاویر باید مکررا و زیاد صورت بگیرد ، با دو یا سه بار نگاه کردن به شما احساس سیری دست نمی دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha