سلامت نیوز : مسئول کلینیک سلامت دهان و دندان آسایشگاه کهریزک گفت: حفظ سلامت دهان و دندان در سالمندان با انجام اقدامات پیشگیرانه قابل انجام است و در ارتقای کیفیت زندگی و سطح سلامت عمومی تاثیر زیادی دارد.

دکتر شروان شعاعی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: افراد در سنین سالمندی با ابتلا به بیماری‌هایی همچون دمانس اهمیت کمتری به حفظ سلامتی و مراقبت‌های دهان و دندان می‌دهند که این باعث افزایش اهمیت نقش مراقبان می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است برای حفظ سلامتی دهان و دندان در سالمندان رویکرد پیشگیرانه مد نظر قرار داده شود چرا که با افزایش سن سالمندان دیگر اهمیتی به مراقبت‌های بهداشتی نمی‌دهند و حتی توان آن را نیز ندارند.

مسئول کلینیک سلامت دهان و دندان آسایشگاه کهریزک با بیان اینکه نباید از سالمندان انتظار داشت با بروز مشکلات و بیماری خود به دندانپزشک مراجعه کنند، افزود: باید برای سالمندان خدماتی ارائه دهیم تا هنگام بروز مشکلات دهان و دندان به عنوان مراقب متوجه بیماری شویم و به رفع آن مشکل در مراحل اولیه اقدام کنیم.

دکتر شعاعی در ادامه بیان کرد: مراقبین در بهبود کیفیت زندگی سالمندان و حفظ سلامتی عمومی نقش زیادی دارند به خصوص سالمندانی که در آسایشگاه به سر می‌برند نسبت به همسالان در جامعه دارای مجموعه مشکلات بیشتری هستند چرا که در مراحل انتهایی هستند.

وی در این خصوص افزود: در آسایشگاه کهریزک تعدادی بهداشت‌یار دهان در بخش‌ها هستند که خدمات دهان و دندان به سالمندان ارائه می‌دهند که این خدمات شامل خدمات آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی، ارائه اطلاعات پیشگیرانه به سالمندان و بیماریابی می‌شود.

مسئول کلینیک سلامت دهان و دندان آسایشگاه کهریزک در ادامه عنوان کرد: امیدواریم سال آینده آماری از نتایج مناسب عملکرد تاثیر این اقدامات در سلامت دهان و دندان و تاثیر آن بر سلامت عمومی ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha