سلامت نیوز : شرکت سها جیسای زیرمجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر و دانشگاه شهید بهشتی برای گسترش زمینه‌های علمی تولید مواداولیه گیاهی دارویی، همکاری می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهندس لاچینی کارشناس بازرگانی شرکت سها جیسا در حاشیه برگزاری نمایشگاه طلای سبز توضیح داد: نمایشگاه طلای سبز به عنوان دومین جشنواره داروهای طبیعی و سنتی در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی به مدت سه روز در حال برگزاری است.

لاچینی در مورد شرکت سها جیسا گفت : این شرکت از سال 1384 به عنوان تولیدکننده مواداولیه گیاهی برای شرکت‌های دارویی، آرایشی بهداشتی وغذایی آغاز به کار کرد و بعد از گذشت هشت سال توانسته بیش از 80 درصد بازارهای داخلی را به دست بیاورد.

وی ادامه‌داد: این شرکت یکی از چهار کارخانه زیرمجموعه تدارکات پزشکی هلال‌احمر است که به عنوان تولیدکننده مواداولیه و عصاره‌های گیاهی شرکت‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی افزود: درحال حاضر شرکت سها جیسا تولیدکننده 110 قلم مواداولیه گیاهی دارویی است که مورد استفاده شرکت‌های دارویی، بهداشتی و غذایی برای تولید محصول نهایی است.

لاچینی اضافه‌کرد: 17 قلم دم‌نوش گیاهی و دو پماد همیشه بهار و بابونه از جمله محصولات نهایی هستند که شرکت موفق به تولید آن شده است. چهار محصول دیگر نیز در وزارت بهداشت برای اخذ مجوز در آینده ارائه می‌شود.

وی استقبال از نمایشگاه طلای سبز را خوب عنوان‌کرد و افزود: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه مورد استقبال مردم قرار گرفت و از طرفی تولیدکنندگان دارویی کشور نیز در این نمایشگاه از کارهای ما استقبال کردند.

این کارشناس ازانعقاد قرارداد با دانشگاه بهشتی خبرداد و افزود: قراردادی با دانشگاه بهشتی منعقد شده که براساس آن، شرکت سها جیسا به اطلاعات علمی بیشتری برای تولید عصاره‌های گیاهی و محصولات متنوع در اختیار می‌گیرد.

وی آینده روشنی برای شرکت سها جیسا پیش‌بینی کرد و گفت: تا قبل از تاسیس این مجموعه، هیچ شرکتی در زمینه تولید مواداولیه گیاهی فعالیت نداشت. برای تولید محصولات گیاهی یا مواداولیه یا محصول را به صورت نهایی از خارج وارد می‌کردند. با توجه به رواج طب‌سنتی و روی آوردن مردم جامعه به استفاده از داروهای گیاهی و از طرفی کمبود زیرساخت‌ها در کشورعلاوه بر تولید تعداد بیشتر عصاره‌های گیاهی محصولات دیگری را هم تولید کنیم.

لاچینی خاطرنشان کرد: حدود 60 درصد عصاره‌ها و مواداولیه تولیدشده شرکت سها جیسا توسط شرکت‌های دارویی مثل ایران دارو، تولید دارو و رازک برای تولید داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 30 درصد توسط شرکت آرایشی و 10 درصد تولیدات ما توسط شرکت‌های غذایی خریداری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha