شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 85865
سلامت نیوز : افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی‌توانند از محصولات لبنی استفاده کنند، برای جلوگیری از کمبود کلسیم می‌توانند شلغم بخورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سمانه عزیزی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: املاح کلسیم و منیزیم موجود در شلغم موجب جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان بوده، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

عزیزی با اشاره به آغاز فصل برداشت شلغم، اظهار کرد: خواص ضدویروسی شلغم، موجب درمان بیماری‌های تنفسی، سرفه‌های خشک و سرماخوردگی می‌شود.

وی ادامه داد: برای درمان بیماری‌های تنفسی بهتر است شلغم را به صورت آش یا سوپ مصرف کرد.

خواص شلغم در رفع سنگ کلیه

این کارشناس ارشد تغذیه خوردن شلغم را به بیماران مبتلا به سنگ کلیه نیز توصیه کرد و گفت: شلغم سبب تسهیل دفع اسید اوریک بدن شده و بهتر است افرادی که سنگ کلیه دارند از خواص آن در فصل پاییز و زمستان استفاده کنند.

عزیزی با بیان اینکه از دیگر ترکیبات موجود در شلغم، آهن و مس است، بیان کرد: این خاصیت موجب تأثیر شلغم در پیشگیری از کم‌خونی می‌شود.

وی افزود: شلغم از جمله سبزیجاتی است که دارای میزان ید بالایی است و می‌تواند در درمان مشکل کم‌کاری تیروئید مفید باشد.

بیماران مبتلا به فشارخون با احتیاط شلغم بخورند

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: شلغم دارای سدیم بالایی است و مبتلایان به فشارخون باید با احتیاط آن را مصرف کنند.

عزیزی اضافه کرد: شلغم یکی از سبزیهای برگ سبز، نشاسته‌ای و غنی از املاح مفیدی مثل کلسیم و منیزیم بوده و سبزیجات برگ سبز از جمله مواد غذایی موثر در پیشگیری از سرطان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha