سلامت نیوز : معاون پژوهشی بیمارستان فارابی گفت: در مطالعه بار بیماری‌ها و سنجش سلامت بینایی مردم که در حال انجام است مشخص شده که عیوب انکساری و آب مروارید شایع ترین مشکلات چشمی در کشور است.

علیرضا لاشیئی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پس از 10 سال وزارت بهداشت دوباره بار بیماری‌های کشور را رصد می‌کند که رصد وضعیت سلامت بینایی و سنجش مشکلات چشمی بر عهده بیمارستان فارابی گذاشته شده است.

وی افزود: در جریان این مطالعه عمده عوامل نابینایی و کم‌بینایی، عوارض اقتصادی و عمر از از دست رفته افراد مطالعه و برآورد می‌شود و امیدواریم نتیجه را بتوانیم تا پایان سال در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

به گفته معاون پژوهشی بیمارستان فارابی نتایج این مطالعات برای سیاستگذاری‌ها و تدوین راهکار برای سلامت مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فوق تخصص جراحی شبکیه در پاسخ به اینکه در روند مطالعات تاکنون چه بیماری‌های چشمی بین مردم کشور شایع است افزود: عیوب انکساری و آب مروارید تا به این لحظه شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در کشور برآورد شده که عیوب انکساری در همه رده‌های سنی از کودکان تا سنین سالمندی دیده می‌شود و آب مروارید به دلیل آنکه با افزایش سن و پیری رخ می‌دهد در سالمندان شایع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha