سلامت نیوز : سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص وعده احیای شورای عالی محیط زیست گفت: این شورا علی رغم تأکیدات مسئولان سازمان محیط زیست هنوز تشکیل جلسه نداده است.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه برپایی جلسات شورای عالی محیط زیست مصوبه قانونی است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست کشور در اصل 50 قانون اساسی نیز به آن اشاره است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران های زیست محیطی در کشور خاطرنشان کرد: بحران هایی همچون کمبود آب تالاب های آبی، ریزگردها، جنگل ها، آلودگی هوا در کشور مشاهده می شود به طوری که از لحاظ زیست محیطی، کشور در شرایط بدی به سر می برد و شورای عالی محیط زیست باید هر چه سریعتر تشکیل جلسه دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه جلسات شورای عالی محیط زیست باید با حضور رئیس جمهور و یا نماینده آن که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست است، تشکیل شود، تصریح کرد: تا کنون این جلسات تشکیل نشده و در واقع برای تشکیل آن غفلت شده است. البته زمانی که معصومه ابتکار توسط رئیس جمهور مسئولیت سازمان محیط زیست را بر عهده گرفت، به تشکیل شورای عالی محیط زیست اشاره کرد اما این شورا هنوز تشکیل جلسه نداده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن امیدواری از احیای مجدد شورای عالی محیط زیست خاطرنشان کرد: ما نگران وضعیت محیط زیست کشور هستیم و عدم تشکیل این شورا نامطلوب خواهد بود و تشکیل آن می تواند اثرات مطلوبی برای کاهش مشکلات محیط زیستی داشته باشد.
شورای عالی محیط زیست در شهریورماه 86 منحل شد اما معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم از رییس جمهوری درخواست کرد تا این شورا احیا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha