شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
سلامت نیوز : تحقیقات نشان داده تنفس شکمی در کارگران افزایش تولید را به همراه دارد و تکرار این نوع تنفس در طول روز از میزان استرس فرد کم می‌کند.

اصغر دادخواه، روانشناس در گفت‌وگو با فارس، «تاب آوری» و کنار آمدن با مسائل را یکی از عوامل کاهش استرس در جامعه عنوان کرد.

وی گفت: استرس باری است که آن را حمل می‌کنیم و به دو شکل مثبت و منفی وجود دارد.

دادخواه افزود: استرس‌های مثبت مثل پیدا کردن شغل مناسب، ازدواج یا شرکت در امتحان می‌تواند به پیشرفت فرد در زندگی کمک کند اما استرس‌های منفی مثل آلودگی صوتی و ترافیک عملکرد فرد را پایین و به اختلالات اضطرابی و خلقی در او منجر می‌شود.

وی اظهار داشت: فضای عصبی که در جامعه حاکم است دلایل گوناگونی دارد و این امر موجب پایین آمدن آستانه تحمل مردم شده است.

این متخصص بهداشت روانی صدای بوق خودروها را عامل افزایش استرس در افراد عنوان و افزود: ممکن است صدای بوق خودروها در برخی تأثیر چندانی به وجود نیاورد اما موجب افزایش استرس در برخی دیگر می‌شود.

دادخواه «تاب آوری» و کنار آمدن با مسائل و موضوعات جامعه را موجب پیشگیری از استرس دانست و گفت: کنار آمدن با موضوعات راهکار خوبی است. باید «تاب‌آوری» افراد بالا رود.

این متخصص بهداشت روانی اظهار داشت: افزایش آگاهی موجب می‌شود تا فرد رفتارهایش را بر اساس شرایط حاکم بر جامعه تنظیم کند و در نهایت استرس کمتری را تجربه کند.

وی با مدنظر قرار دادن برخی روش‌ها برای کاهش استرس گفت: تنفس عمیق و شکمی استرس را کاهش می‌دهد.

دادخواه خاطرنشان ساخت: این روش برای کارگران کارخانه‌ها بسیار مفید است چرا که انجام آن منجر به کاهش استرس و افزایش تولید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha