یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 85916

سلامت نیوز : بر کسی پوشیده نیست که دویدن یکی از بهترین ورزش‌ها برای حفظ تناسب اندام است. این ورزش فواید بسیاری نیز برای سایر اندام‌های بدن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان آمریکایی افزودند: دویدن یکی از ساده‌ترین ورزش‌هایی است که به روش‌های مختلفی باعث سلامت شما می‌شود:

- دویدن سلامت قلب را افزایش می‌دهد. انجام این ورزش برای عضلات قلب مفید است. دویدن به طور منظم در بهبود گردش خون موثر بوده و احتمال ابتلا به حمله قلبی، سکته و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

- باعث شادی و سلامت روان می‌شود. اگر مضطرب هستید به جای نشستن در گوشه‌ای، بدوید. با این کار بعد از چند دقیقه مغز هورمونی را ترشح می‌کند که باعث بهبود حال شما می‌شود. دویدن در بهبود وضعیت سلامت جسم و روح موثر است و باعث می‌شود انرژی شما افزایش یابد. هورمون اندورفینی که با دویدن در بدن ترشح می‌شود باعث افزایش حس نشاط در شما خواهد شد.

- دویدن تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد. اگر به طور منظم بدوید به پوکی استخوان مبتلا نخواهید شد. انجام این ورزش تراکم استخوان را در شما افزایش می‌دهد.

- همچنین از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت پیشگیری می‌کند. دویدن در پنج روز از هفته و هر روز به مدت حداقل 30 دقیقه به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌هایی از قبیل رحم، پستان و روده کمک می‌کند. همچنین انجام این ورزش به طور منظم باعث ترشح کافی انسولین در بدن شده و همین امر باعث پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود.

- دویدن در بهبود سلامت پوست نیز موثر است. انجام آن باعث بهبود گردش خون و رسیدن مواد مغذی به پوست می‌شود و همین امر به داشتن پوستی شفاف کمک می‌کند.

- دویدن باعث بهبود اشتها و خواب می‌شود. طبیعی است که انجام این ورزش باعث بهبود کیفیت خواب و افزایش زمان آن نیز می‌شود. همچنین دویدن به طور منظم باعث سوزاندن کالری شده و همین امر اشتهای شما را بیشتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha