یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که برای شرکت کردن در مهمانی یا انجام سخنرانی رسمی یا شرکت در امتحان دچار استرس می شوند. بعضی از افراد با قرار گرفتن در چنین موقعیت هایی از بیان اینکه دچار استرس شده اند، خودداری می کنند اما استرس به دلیل تغییرات هورمونی، روی وضعیت جسمی فرد تاثیر می گذارد و با علایمی بروز می کند.

علائم بروز استرس را بشناسید
سلامت نیوز : شاید شما نیز جزو افرادی باشید که برای شرکت کردن در مهمانی یا انجام سخنرانی رسمی یا شرکت در امتحان دچار استرس می شوند. بعضی از افراد با قرار گرفتن در چنین موقعیت هایی از بیان اینکه دچار استرس شده اند، خودداری می کنند اما استرس به دلیل تغییرات هورمونی، روی وضعیت جسمی فرد تاثیر می گذارد و با علایمی بروز می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به بررسی علایم استرس پرداخته شده است.

تهوع :از جمله علایم شایع استرس، حالت تهوع و استفراغ است.مصرف آب کافی برای جبران الکترولیت های از دست رفته ، استراحت کافی، پیاده روی و مدیتیشن می تواند راهکار موثری برای رفع این مشکل باشد.

ریزش مو: ریزش مو علت های مختلفی دارد که از جمله آن می توان به ژنتیک یا مصرف دارو اشاره کرد اما استرس نیز یکی از علت های ریزش مو است. آلوپسی نوعی بیماری خود ایمنی است که در پی آن گلبول های سفید خون به پیاز مو حمله می کند و در نتیجه فرد دچار ریزش مو می شود. بیماری دیگر مربوط به ریزش مو بر اثر استرس، تلوژن افلوویم نام دارد. در پی این بیماری ۷۰درصد موی فرد می ریزد. از آن جا که این حالت می تواند ماه ها پس از وقوع یک حادثه پراسترس از جمله از دست دادن عزیزی رخ دهد، ارتباط دادن آن با استرس کمی سخت است. این مشکل به مرور زمان رفع می شود.

خون ریزی از بینی: نتایج بررسی ها نشان می دهد افرادی که درموقعیت های پراسترس قرار می گیرند، دچار خون ریزی از بینی می شوند. گفته می شود، استرس با افزایش فشار خون ارتباط دارد.

از دست دادن حافظه:اگر صحبت های رد و بدل شده در یک جلسه پراسترس را به خاطر نمی آورید این احتمال وجود دارد که دچار اختلال هیپوکامپ شده باشید. هیپوکامپ، قسمتی از مغز است که حافظه کوتاه مدت فرد و میزان هورمون استرس را کنترل می کند. استرس می تواند این قسمت از مغز را متاثر کند، در نتیجه روی توانایی حافظه تاثیر می گذارد. برای به دست آوردن مجدد حافظه، لازم است علت اصلی استرس از بین برود. اما تا آن زمان تمامی اطلاعات مهم را جایی یادداشت کنید.

ضعیف شدن سیستم ایمنی: یکی از اثرات عمده استرس روی بدن، ضعیف شدن سیستم ایمنی است. علاوه بر آن استرس غده تیموس که وظیفه مقابله با عوامل بیماری زا را برعهده دارد، کوچک می کند. بهترین راه برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی، ورزش کردن است.

تعریق بیش از حد: استرس، باعث تعریق بیشتری می شود. برخی افراد از اختلال تعریق بیش از حد به ویژه در قسمت کف دست و پا رنج می برند. یوگا و مدیتیشن در از بین بردن این اختلال موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha